datasalsblogg

Mitt internet hemma har fått för sig att strejka. För ovanlighets skull gör det mig inte så mycket och det beror på att jag är en hårt arbetande kvinna såhär i juletider. Alltså tillbringar jag inte hela kvällarna framför datorn som jag brukar. Men nu har jag inte bloggat på länge och eftersom jag nu sitter vid en dator tänkte jag att det kunde vara dags. Dock antar jag att jag har ett gäng nyfikna psykologstudenter med hökblickar bakom mig som är fruktansvärt intresserade av allt jag skriver. Eller också är jag bara paranoid (vanföreställningssyndrom).

Denna dag har ägnats åt att fixa ihop en (o)trevlig enkät som ska mäta arbetstillfredsställelse i korrelation med personlighet. Dock var vi alla väldigt trötta och fnissiga. Jag har nästan dött av skratt ett antal gånger, troligen ett tecken på att jag inte sovit nio timmar i natt (eller på att Örjan är ett roligt namn). Snart ska jag cykla hem för att sen åka iväg till posten igen. Ingen idé att ha tid att slappna av för mycket, då är det bara värre att cykla iväg sen. Jag längtar efter min säng. 

Jaha, vad har hänt mer då? Idag är det lucia och jag ska inte se ett enda luciatåg (eh, inte för att jag brukar göra det men det är trevligt). Hade i alla fall med mig lussebullar till fikat, alltid nåt. Jag saknar luciatågen på Mariekällskolan, de var Södertäljes finaste (kanske inte säger så mycket, men lite). Med skräckblandad förtjusning såg man fram emot att börja mellanstadiet för att man då kunde få vara med (men då fick man stå uppe på balkongerna, när man gick på högstadiet fick man stå längst fram!). Skräcken kom av att det alltid var några som svimmade, eller åtminstone blev yra och fick sätta sig på golvet, och jag var livrädd för att svimma.  Jag svimmade dock aldrig och jag saknar luciatågen. Det var så stämningsfullt, hela aulan mörklagd och ljus överallt. Enda gången jag blir sugen på att typ sjunga i kör (trots min brist på sångröst) är just i jultider, för jullåtar är så mysiga.

Men nu är jag allmänt kissnödig och ska uppsöka gårdshusets toalett (for your information) innan jag cyklar hem

/Helga

När det lider mot jul
mellan vers ett och två sjöng man "oooo" en hel vers och tände tomtebloss - såå vackert

Kommentarer
Postat av: ia

vit glögg är ju en stämningshöjare..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback