de kan väl äta bakelser?

Fastnade framför tv:n och föreläsningar från Hjärnans Dag med vår kära Åke Pålshammar. Visserligen hade jag nog redan hört det han sa, men det var kul ändå. Jag gillar Åke. Han är bra på att få ihop medicin och psykologi, hjärna och beteende. Mer sånt vill jag ha!  Sen lyssnade jag på Broder Daniel och städade lite halvhjärtat. Jag har haft Broder Daniel som städmusik sjukt länge. Det passar faktiskt hur bra som helst. Särskilt till typ allmänt plockande av grejer i rum, springa runt med dammtrasa och ställa saker på rätt ställe.

Men nu ska jag skriva några ord om Marie Antoinette jag var och bio-såg igår. Så mysigt att gå på bio, det borde man göra oftare (vilket jag säger varje gång!). Och filmen var bra. Helt otroliga klänningar...och lyx och festliv i överflöd (champagne och bakelser!). Och så det unga paret som är alldeles för omogna för att regera båda två, pinsamma sängkammartystnader och romantiska äventyr med Axel von Fersen (kul när snyggaste killen i en film är svensk..eller spelar svensk rättare sagt). Musiken var också väldigt häftig, hyfsat moderna grejer som New Order och The Cure i kombination med de pampiga 1700-talsmiljöerna passade faktiskt jättebra! En film som rekommenderas med andra ord.

 Kirsten Dunst passade utmärkt som naiv nybliven drottning..

 Med svensken von Fersen, som spelas av Jamie Dornan

/Helga

The Strokes - What ever happened?
den spelades när hon typ sprang genom lång korridor och kastade sig på en säng och tänkte på Axel von Fersen


Kommentarer
Postat av: ia

rushmore-killen är med i filmen! han är typ kusin med sofia coppola eller nåt.. hm. avdelningen värdelöst vetande.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback