does he kiss your eyelids in the morning?

Klockan är 10.15. Piip. Nu börjar min föreläsning. Jag var skitttrött i morse trots att jag fick sova till nio (sov sjukt gott också, allt är som vanligt igen med andra ord), släpade mig upp ur sängen efter att ha gosat med Zorro på magen i typ 20 minuter och orkade inte ens äta frukost. Såg att det regnade, bestämde mig för att gå till skolan, när jag kommit 50 meter viker sig paraplyet åt fel håll för det blåser sjukt mycket och jag tänker att det ändå är meningslöst om föreläsningen är som den igår så jag vänder om. Så klart slutar det regna för en stund och jag cyklar till Heidenstams torg för att hämta mitt paket i stället. Nu regnar det igen. Av någon anledning får jag alltid dåligt samvete när jag inte går på en föreläsning, även om den är (eller verkar vara) totalt meningslös. Särskilt som den här dagen inte ser ut att bjuda på särskilt mycket andra nyttigheter. Det jag känner mest för är att krypa ned i sängen igen, lyssna på massa bra musik och äta upp godiset jag glömde bort att jag hade när jag var på bio igår ("Marie Antoinette" som förtjänar några rader och en och annan bild, kommer nog). Mys. Att jag sen skulle behöva städa och så också kan jag kanske skjuta upp lite. Och så ska jag träna 15.30. Även om det regnar.

Jag är helt inne på Bright Eyes nu. Mycket bra. Därför tipsar jag säkert om samma låtar om och om igen. Borde nog byta låtar på mp3-spelaren idag också. Fast det finns vissa jag liksom aldrig tröttnar på, det blir ungefär en ny låt varje gång jag byter som blivit "klassiker" och får vara med gång efter gång. Några såna är (helt onödig bloggning..som vanligt):
*The Killers - Mr Brightside (It started out with a kiss, how did it end up like this?)
*Pixies - Here comes your man
*Lily Allen - Littlest things (sometimes I find myself sitting back and reminiscing, especially when I have to watch other people kissing) 
*The Libertines - Can´t stand me now (cornered the boy kicked out at the world...the world kicked back a lot fucking harder now...)
*Something Corporate - Forget December

Nej, nu kanske det går att få i sig lite frukost.
/morgontrött Helga

Bright Eyes - The Calendar hung itself

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback