hej, jag har en ynka skivsamling

...men jag ska ändå härma Ia och göra reklam för några favoriter. Om jag var rik och inte så snål och bekväm av mig så skulle jag fylla på skivsamlingen för det finns hur mycket som helst som jag vill ha "på riktigt", men som det är nu så är olaglig mp3-nedladdning är ett av mina fritidsintressen. Well, här kommer i alla fall lite bra tips:

 Håkan Hellström - Känn ingen sorg för mig Göteborg
Håkanbråkans första skiva har jag lyssnat på så många gånger att det blivit förslitningsskador på den, men jag har fortfarande inte tröttnat (även om det säkert var något år sedan jag lyssnade på hela skivan). Vissa kallar det tonårsångest och jag tyckte hans låtar passade så riktigt bra in på mitt liv när jag var typ arton så det kanske ligger något i det (haha, nu låter det som om jag är lastgammal, det är jag nästan).

 Velvet Underground - Velvet Underground & Nico
Ganska nyinförskaffad i min ynka samling, men inte desto sämre för det. Alla låtar är faktiskt coola och bra. Dessutom är Andy Warhol-skivomslaget sjukt snyggt.  

 Anna Ternheim - Somebody Outside
Seriöst, den här skivan tröttnar jag aldrig på. Jag fick den i julklapp för två år sedan och har nog lyssnat på den minst en gång i månaden sen dess. Bra att somna till, bra att vara bakis till...bra till det mesta.

 Belle and Sebastian - Push barman to open old wounds

Dubbelskiva med sjukt bra låtar som inte varit med på något Belle and Sebastian-album tidigare, bara på ep-skivor och sånt. Mycket bra!

 Placebo - Without you I'm nothing
Placebo är bra, så även denna skiva som är den enda placebo-skiva jag äger. Älskarälskar Pure Morning och de andra låtarna är inte dåliga de heller.


Det var allt för mig. Nu ska jag försöka slappna av inför morgondagens tenta med en kopp te tror jag.

Adjö och god natt så småningom.

/Helga

Muse - Starlight
den här låten spelas jämt när jag sätter på radion (p3), men det gör minsann ingenting för den är så riktigt bra.


Kommentarer
Postat av: ia

tjohooo. riktigt bra skivor!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback