prepostångest

Sitter på sängen och fryser och skumläser ganska ointressanta artiklar om arbetstillfredsställelse. Om en dryg timme ska jag cykla iväg till posten i mörkret. Det är ångestförknippat. Det jobbiga är ju inte jobbet i sig, det är att åka iväg. Att få stressa med mat och missa alla viktiga och oviktiga tv-program varje kväll samt trevliga aktiviteter i form av julmys och fester. I stället sitter jag och vänder på brev. Härligt. (Tänk på pengarna nu...).

Igår bakade jag underbart goda lussebullar. Mina var jättefula, men Camillas blev helt perfekta. Men de smakade åtminstone bra. Glögg, andra ljuset tänt, stjärnan i fönstret (hittade den i förrådet - trodde aldrig att den skulle ligga där, det verkade inte likt mig att vara så duktig). Mysigt.

Nä, jag känner bara för att gnälla och jag har ingen lust att göra detta till ett fullfjädrat gnällinlägg.
På återseende

/Helga

The Gothic Archies - Walking My Gargoyle

Kommentarer
Postat av: ia

men.. snart är det över!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback