sjukgymnasternas avslutningslåt

det är tydligen meningen att jag ska ta min sjuka gymnastexamen på fredag. fin middag och spex till vår ära. T6:orna (alltså vi) brukar dessutom göra en liten show själva. vi har en mycket fin och seriös sång vi ska sjunga..
melodin är densamma som mini-barnet elias fotbollslåt om zlatan "who´s da man".

ia


Bobath, Lachman, urinläckage – T6-låten

 
Refräng

Ingen rullar bäcken som vi, T6 vi säger T6

Ingen pumpar biceps som vi, T6 vi säger T6

Boobath, Lachman, urinläckage i kväll så blir det fett kalas

 
Vers 1

Att hinna att plugga och festa var inte lätt

På studiebidrag lever man inte så fett

Tänk att det fanns människor som sa att sjukgym var trams

Dom hade fel, vi hade rätt! HÄR är det bästa NI någonsin sett!

 
(Refräng)

 
Vers 2

Skolan är slut och arbetsförmedlingen är nästa steg

Ge aldrig upp för visst kommer vi få ett kneg!

Nu är vi klara och vi söker jobb, det är en massa slit

Men tänk ej på det, ikväll är vi kung

Kom hela Norrlands var med å sjung

 
(Refräng)

 
Mellanspel

Bobath, Lachman, urinläckage

Bobath, Lachman, urinläckage

Bobath, Lachman, urinläckage

Bobath, Lachman, urinläckage!

 

(Refräng gånger två)

Kommentarer
Postat av: Helga

En sån riktigt..ehh..bra och seriös låt. Tänk att du är typ färdigbakad sjuk gymnast på fredag! woho

2006-12-11 @ 17:07:52
Postat av: huvet

Jag kommer inte på melodin i verserna... :( Tur att jag får höra den å fredag! :)

2006-12-11 @ 19:09:10
Postat av: ia

hasha. låten är så riktigt fiiiin. ehrmm.. gäller bara att lära sig den tilsl fredag. mitt huvud är tyvärr fullt av biomekanik så risken finsn att jag står och sjunger ngt om vektorsummering medan alla andra sjunger om bäckenrullningar..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback