dagens shopping! (äntligen..)

hohoo.. idag fick jag äntligen gå den efterlängtade stadsrundan med peng i plånboken. det var länge sedan kan jag säga.
jag köpte lite smågrejer som inte direkt är nödvändiga men väldigt trevliga ändå.. eller iofs så måste ansiktskräm räknas som nödvändigt. inte kul med ansiktshud som känns tre storlekar för liten och helt fnösketorr. men jag har hittat den perfekta boten mot sådan elände idag!

detta köpte jag:

en styck doktor hauschka dagcreme.. kräm..? nåja, hur som helst så känns den jättebra! har redan invigt den. kanske en ny favvo tom? brukar inte tycka om mina ansiktskrämer så mycket men denna var trevlig å inte minsta lilla fnöske-varning i ansiktet efteråt, trots att cremen/krämen är tunn i konsistensen.


en styck läppglans från maybelline i färgen röd. med ngn körsbärsliknande lukt å faktiskt lite söt smak åxå. mycket trevligt enligt min mening..


ett par ray ban-liknande pilots från HAGA eyewear på macken där jag stannade och tankade. till det facila priset av 75 kronor. älskar pilotbågar men eftersom jag har en tendens att tappa bort eller sätta mig på mina solisar så skulle det kännas lite dumt att lägga ner massa hundralappar på äkta ray bans. alltså: fusk.

köpte åxå en top på H&M. fast den haver jag ingen bild på dårå. var en nödlösning. har absolut inga partykläder och nåt litet ynka tillfälle till party ska det väl bli, trots mitt jobbschema. kanske arken på åland.. hihi. och så blev det en orange halsduk från en second hand-affär vars intäkter går till typ välgörenhet. vilket jag inte visste. så jag råkade pruta ner scarfen litegrann. nu känner jag mig supergniden :(

..och faktiskt hårfärg. modell ljusare. från H&Ms eget märke, så resultatet kan bli lite hur som helst. ska snart sätta igång med färgandet nu tänkte jag. ska se om det blir något mer denna gång!

/ia, lite fattigare men mycket gladare (så ynka att en shoppingrunda får en på så bra humör eg.. men det bortser jag från för tillfället!)

Kommentarer
Postat av: helga

vad roligt med shopping! saklart att en doktor-kram maste vara bra for en san lakarmagnet som du ar. Jag hoppas att jag ocksa fatt lon idag, mina penningar ar typ slut. Helt ynka. I kvall ska jag forhoppningsvis pa rock/popklubb, forsta utekvallen utan ynka musik! I morgon ska jag till Bath och sen aker jag hem ohemult tidigt (taxi harifran kl 4 pa lordag morgon!). Ses snart for vild omgang arkifest!

2006-07-27 @ 19:10:21
Postat av: ia

bah. här magnetas minsann inget. det är bara en serie slumpartade omständigheter. min ansiktskräm är den bästa jag haft :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback