dilemma+scottish dance

Hej hej kara bloggi! (hmm, verkar som om jag tror att jag skriver ett brev eller nat)

Idag har jag det bra har i Bristol. Igar hade jag varldens beslutsangest o lag vaken halva natten for jag inte kunde bestamma mig for hur jag skulle gora. Om jag skulle vara kvar i advanced-gruppen som jag hamnade i pga mitt (tydligen) eminenta provresultat eller byta. Gah, svarade ju med flit fel pa nagra fragor for att jag inte skulle verka battre an jag ar och anda "lyckades" jag inte. Haha, detta later sa ynka men valdigt typiskt mig. Jag vet att jag ar bra pa grammatik nar man far valja mellan fyra alternativ, det hors ju vad som ar ratt. Men det betyder inte att jag ar BRA pa engelska, for jag kan inte saga ett pip (typ) och har endast en sjuarings vokabular (ungefar). Sa sen i tisdags har jag kant mig samst i varlden eftersom de andra i gruppen ar bra "pa riktigt". Har vagt for och nackdelar mot varandra Nivan under ar nog battre for mig. Men samtidigt sa kan ju utmaningar vara bra ocksa. Har lart mig flera nya ord och sa, och jag ar inte samst pa allt..inte grammatikgrejerna t.ex. Dessutom ar nagra i klassen valdigt trevliga och jag kanske inte lar kanna en endaste trevlig typ om jag byter. Men nu idag bestamde jag mig for att byta i alla fall och det kanns bra. Ska prata med lararen i morgon bara, sen kanske jag slipper vara helt slut nar jag kommer fran skolan varje dag. Konstigt att man kan vara sa bra pa skriftliga grejer men anda helt ynka pa muntliga grejer. Jag har typ alltid varit san. Det ar ett mysterium. Vet ej om jag kommer lara mig att prata sa mkt engelska egentligen, men jag blir atminstone van vid att hora det.

I kvall ska jag pa nagot sa ynka som scottish dance. Jag gar bara for att vi eventuellt ska till en cool nattklubb efterat. Kommer inte orka upp i morgon i sa fall, fast jag maste. Pynk. Hoppas pa att lite alkohol gor att jag blir varsta stjarnan pa engelska. I mandags blev jag typ full pa tva och en halv ol och en drink. Det var laskigt. I morgon ar det fredag och bara lektioner pa formiddagen. Harligt! Hoppas att det ar fint vader i helgen sa kan jag typ ligga i den vackra parken o lasa eller nat. Det regnade hela natten tills idag och halva dan. Helt ynka engelskt vader. Men tidigare har det ju varit 32 grader och stralande sol sa det var okej.

Oynka hej fran Helga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback