lack of taste?

mitt hår är nyfärgat å resultatet blev.. well.. ljust. typ rödblont! jag fick en smärre chock när jag sköljt ut färgen faktiskt. numera är jag alltså sort of blondin. dock är mina ögonbryn lika mörka som förr vilket inte direkt passar in på mitt rödblonda hår. har man rödblont hår ska ögonbrynen ej vara mörkbruna, det ser ju för ynkigt ut.
jag var beredd på att bli utskrattad på jobbet när jag traskade dit igår men alla var helt lyriska! weird. antingen så ljög varenda eller så har alla dålig smak eller så blev det inte så hemskt. hmm.. vet fortfarande inte vilket alternativ som stämmer? undrar om det stämmer att blondes have more fun? det har varit ganska roligt att få massa komplimanger iaf, även om jag hela tiden är lite misstänksam om alla har ingått en pakt som heter "få ia att tro att hennes ynkiga hårfärg ser bra ut så hon inte känner sig som en usel hårfärgare och begår harakiri".
hmm? borde nog gå till frissan, som jag funderat på ett tag, å fixa en professionell färgning så det ser äkta ut.  sedan kan jag undersöka om det är någon skillnad på att vara blondin jmf brunhårig. ska jag vara ljushårig så ska det vara ordentligt gjort, min nuvarande färg får mera räknas som provomgång.


blonde readhead

/ia, dumb blonde



Kommentarer
Postat av: H

det blev ju jättecoolt tycker jag då! rödblont är mkt coolare än platinablont (garanterat mindre stureplansvarning). Ska bli kul att se resultatet live också..

2006-07-31 @ 09:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback