efter en kvart i elektriska stolen

Det är visst bara jag som skriver i den här bloggen. Detta var en pik till en bredbandslös Ia.
Jag sitter i pappas arbetsrum och skriver. Har precis spenderat femton minuter i en massagestol. Det var sjukt skönt och om det inte var för att den mullrade mystiskt hela tiden skulle jag nog somnat. Ska skriva upp massagen som arbetstid, det är jag värd.

Har kommit på att jag åker snart och det känns som om jag har massor att göra innan dess. Samtal att ringa, kläder att tvätta, ärenden att göra. Och så finns det så mycket jag vill hinna med. Som nu när jag jobbar och ser miljoner böcker jag vill läsa. Idag har jag sorterat skönlitteratur, extra lockande alltså. Dessutom har jag säkert en 5-6 böcker hemma som bara väntar på mig. När ska jag hinna med det då? Måste införa obligatorisk lässtund minst en halvtimme varje kväll i höst. Men hur ofta har jag inte sagt det? Jag ska bli kulturell och intellektuell och allmänbildad. Fast ändå odjup. En sån riktigt god kombination.


Min far har ett ljus i form av en sköldpadda på sitt skrivbord.  


Kommentarer
Postat av: Curt Larsson

Har varit med och testat massagestolar från Casada, bland både gamla och unga på skolorna. Men slutvärderingen blir alltid densamma. SAGOLIKT SKÖNT. Om du tittar in hos massageoasen i Västerås.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback