bra skivor i min hylla..

inspirerad av sonic gör jag här en ovetenskaplig lista med några sådana riktigt goda skivor man gärna kan lyssna lite extra på.. har massa album på datorn men detta är några av de få som faktiskt bor i min skivhylla.

PJ harvey - to bring you my love
läskiga love songs som är helt fria från massa slisk. sjukt bra och min favoritskiva ever!




morrissey - vauxhall and i
hans bästa skiva enligt moi. alla är bra men denna är extra.




soundtrack of our lives - behind the music
ebbot är cool och varenda låt svängs a lot!




the smiths - the smiths + the queen is dead
två bra skivs. dumma morrissey och marr som inte kom överens -> smiths splittrades.



marit bergman - 3.00 AM serenades
hennes första skiva..



thats all folks.. nästa gång ska jag göra en lista med bra skivor jag tyvärr inte har i skivhyllan. den blir nog längre.

ia med ynka skivsamling

låt:  yo la tengo - mr tough
jag tycker om namnet yo la tengo. och bra är de med.. tex denna låten.

Kommentarer
Postat av: H

Woho, en sån riktigt bra lista. Jag funderar på att härmas. Tyvärr äger man alldeles för få skivor, men några ynka har jag i alla fall.

2006-11-27 @ 19:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback