fejk-norrlänning

Även jag tänkte skriva några väl valda ord om gårdagen. Det enda jag ångrar var att jag tog mina snygga-men-inte-så-sköna stövlar, mina fötter gjorde ont hela kvällen och idag har jag resulterade gigantiska blåsor under fötterna och kan inte ta mig fram alls. Skulle faktiskt behöva rullstol för att ta mig till köket, så illa är det i princip. Vill man vara fin får man lida pin heter det ju, men jag tror faktiskt att jag hade varit lika skitsnygg i mina sköna stövlar. Ynk!

Jag bestämde mig för att inte förfesta igår. Det var ett ganska klokt beslut. Satt och läste om depressioner och självmord och kände mig inte alltför munter. Men sen tog jag en Minttu-drink ändå och det kändes redan bättre. Det blev en till drink och lite bra musik och sen hade jag, Zorro och Alva en komplett förfesti med chips och guacamole. Sen tog jag mig ändå till Ida och fick ett glas vin innan vi gick till Norrlands. Där stod jag och beklagade mig över att jag inte var norrlänning och skulle tvingas betala 120 kronor (vilket är dubbelt så mycket som 60 kronor). Men när jag skulle betala körde jag ett fult trick och lämnade bara fram en hundralapp vilket resulterade i att jag fick 40 kronor tillbaka. Sen var jag lycklig i säkert en timme över de intjänade 60 riksdalerna! (Nu skulle det inte förvåna mig om någon ansvarig på Norrlands läser detta och portar mig därifrån för all framtid. Dock kan jag helt ärligt säga att jag bara åt den lagliga mängden pirog - dvs EN - igår!). När jag kommit in för ett ynka pris kände jag inga krav på mig att ha superkul, det var skönt. Indidansgolvet spelade bra musik, Raymond och Maria var bra (se icke-usel konsertbild i föregående inlägg), och jag betedde mig inte som en desperat trettonåring (woho).

Dock var det sjukt jobbigt att gå hem med begynnande blåsor under fötter. Jag gick utan skor halva vägen, men det var blött och stenigt. Fast jag lyssnade på The Killers så det gjorde inte så mycket. Music is my friend. Idag ska jag vara nyttig. Jag mår helt bra. På torsdag åker vi till London! Woho.

/Helga, leg. fejknorrlänning

Cansei Der Ser Sexy - Meeting Paris Hilton
I wanna take you home, bitch. Cause I wanna do you good, bitch (rolig låt..)



Kommentarer
Postat av: ia

jag lääängtar till le london. och tom till vårt probably sunkiga hostel i camden.

2006-11-12 @ 13:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback