if you're feeling sinister...

Jag har noll fantasi och det känns som om min hjärna består av snor (mysigt). Men eftersom jag ändå vill blogga är jag lat och tar en trist lista att fylla i:

DAGENS KLÄDSEL: grå jeans, grå tröja (haha, ger ett muntert intryck) 
DAGENS ACCESSOARER: scarf, skönt för min onda hals (obs! den är faktiskt både blå, röd och vit och kompenserar upp min gråa outfit litegrann åtminstone..) 
DAGENS FRISYR: misslyckat försök till snygga lockar och färgen är jag också helt missnöjd med helt plötsligt (här ska färgas, jag ska bli lika mörkhårig som förra hösten tror jag)
DAGENS BEKÄNNELSE: jag har inte dammsugit på säkert tre veckor (det syns, uäck) 
DAGENS BOK: goodbye johnny thunders (men nu är den utläst) 
DAGENS TV: såg halva rapport, maybe fråga anders och måns i kväll.. 
DAGENS MUSIK: Bright Eyes och Belle and Sebastian 
DAGENS VILL HA: sängsällskap
DAGENS DROG: te
DAGENS KÖP: kattmat, naturgodis (har blivit beroende) och halstabletter 
DAGENS HUMÖR: ynklig och irritabel 
DAGENS OLYCKA: krossade tomater på golvet 
DAGENS LYCKA: naturgodis!
SENASTE IMPULSKÖP: nånting i London.. 
DAGENS PROMENAD: nej, men cykeltur till psykologiska
DAGENS LYXMIDDAG: krossade tomater, rödlök och champinjoner (faktiskt det sista som fanns kvar i kylskåp/skafferi - man tager vad man haver och i morgon är det CSN-dags!) 
DAGENS SNABBMAT: matlåda bestående av wokgrönsaker o makaroner till lunch 
DAGENS GATA: Homogatan Djäknegatan är favvogatan såklart 
DAGENS FIKA: ett äpple som jag glömde äta. och naturgodis. 
DAGENS GRÖNSAK: krossade tomater? burkchampinjoner? 
DAGENS KONSERV: eh, se ovan 
DAGENS PASTA: trefärgad från netto (alltså, spenat, tomat- och vanlig, inte tre färger på samma makaron) 
DAGENS FÄRG/ER: grått
DAGENS TIDNING/MAGASIN: psykologtidningen (4 av 10 psykologer hotas i arbetet, woho) 
DAGENS SKOR: konvers, som man säger på ren svenska 
DAGENS MOTION: cykeltur till och från skolan 
DAGENS LÅT: Belle and Sebastian - If you're feeling sinister

 


Så, nu har jag gjort min plikt som bloggare och kompletterat en lista. I morgon är det fredag (vart tog denna vecka vägen?). Jag ska göra ingenting och det ska bli så skönt. Kurera förkylning och titta på idol. Har inte ens lust att gå ut, inte just nu i alla fall. På lördag ska jag dammsuga och handla mat. Intresseklubben antecknar antar jag ...

 


Jag har redan skrivit dagens låt. Ju.

/Helga med Huvudvärk och Halsont (3*H)


Kommentarer
Postat av: Jenny

he he, det var en kul lista! Snart är det jul! ska vi gå ut då? eller åtminstone ha en liten fest??? Vem vill du ha sängsällskap av? svara inte katterna för det är tråk... Jag har köpt en ny hamster för Betty har dött. den nya hamstern (Doris) bet mig imorse. Tor nr 2 ???? Jävla skit. Men jag ska nog få henne tam! Om jag så ska bli av med alla fingrar!! Imorgon har vi julfest med jobbet. Först ska vi på teater o sen ska vi på fin o skitdyr restaurang. Sen blir det säkert Arken, men inte för mig för mamma kommer över i helgen oxå. Hon ska hjälpa mig få ordning på nya lägenheten... eftersom jag är totalt okompetent och orkelös... Hmmmm.
Nu ska jag jobba lite... Kramis!! och trevlig helg...

2006-11-24 @ 08:17:45
Postat av: Helga

Sjukt att det snart är jul, men det blir kul med fest och eventuellt slöddertälje-utgång (hmm, i så fall måste vi ha en ordentlig förfest innan!) Känns som hundra år sen vi sågs nu tycker jag. Vad sorgligt att söta Betty-Bertil är död, lycka till med nya aggressiva hamstern..akta dig för stelkramp och annat läskigt. Har ni flyttat nu? Jag har ingen koll alls känner jag...var ligger nya lägenheten? Katterna har jag ju i sängen varje dag så de räknas inte...men nån mänsklig trevlig person skulle ju vara helt okej. Kram o trevlig helg på dig med!

2006-11-24 @ 11:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback