vuxenlista 2


Körkort: japp. sedan jag var arton år och fyra månader..
Bil: delar en med brorsan. men den står hemma hos mor och far.. det kanske ej räknas då..
Matservis: där blir det nej.. bara omaka delar från IKEA
Soffbord:  det vi har är ej mitt
ICA-kort
Hemförsäkring: jap.. har som tur var ej fått användning för den..
Eget boende: en exklusiv fyra i flogsta låghus
Fast inkomst: ynka csn-pengar
Köksbord: samma här. det vi har är ej mitt.
Finglas: ja ,det har jag minsann! nånstans..
Betalkort: ett stycke mastercard
Toarullehållare: näe. det har vi inte. ynk. finns typ ingen plats för en sådan.
Duschdraperi: ja. hur sjutton ska man kunan duscha annars? vårat är rött.
Barn: näe, vet nån vad!
Sambo/make/maka: delar lägenhet med en klasskompis, en bror och en rottweiler
Spelar bingolotto: moooahahah! over my dead body!
Tippar på lördagar: inte direkt frekvent. en- två gånger om året typ.
Internetbank: yessir.
Organiserat skafferi: ja, ibland iaf.
Färsk mat i kylskåpet: just nu har jag typ ingen mat alls eftersom jag ej varit hemma så länge..
Slänger håliga sockar: direkt. no mercy!
Går på reklamer på tv: nej nej, blir snarare helt anti..
Har fläckbortagningsmedel hemma: jajjemansan!
Pensionsfond: det har jag.. dock är det en ynka pengamängd på det.
Sopsorterar: ja. glas, papper och konservburkar.
Prenumerar på någon dagstidning: hra haft SvD tills alldeles nyligen så det räknas som ja!
Prenumerar på Allers/Hemmets veckotidning: men absolut inte!
Letar middagstips: tyvärr inte men borde verkligen..
Blir arg när skorna inte står på sin plats: bara om jag just städat. men jag har nog en hög toleransnivå..
Får majoriteten av post i räkningsform:  snyft.. ja.. död åt räkningar!
Har en stavmixer: not yet.
Äter söndagsmiddag: jag äter middag på söndagarna. oftast pizza.
Försöker att inte svära: nej. jag funderar på att börja svära mera..
Sorterar tvätt: jodå. 40 och 60 grader samt vitt och kulörtvätt.
Har en krok i badrummet märkt “gäster”: nope.
Mobilabonnemang: japp.
Hemtelefon: men jaaa!
Veckohandlar: ibland. oftast inte..
Medlem i Hyresgästsföreningen: njet.
Gardiner: oja. i vartenda fönster.
Dukar: vi har en vaxduk på köksbordet.
Överkast: ett prima märkblått som jag lägger på 50 % av dagarna ungefär.
Kuddar för prydnad: nej nej.
Fler än 5 kryddor hemma: oja! säkert minst 20!
Fruktskål på bordet: ja. ibland är det frukt i den också.

24poäng fick jag! detta måste innebära att jag är 4 poäng vuxnare än fellow bloggkollega helge. hmm. det stämmer inte.. jag är nog bara excentrisk.

ia

låt: patti smith - because the night
en klassiker.. typ.

Kommentarer
Postat av: mamm

Jag hade 34 poäng. Borde jag ha fler? Jag vill inte ha en stavmixer i julklapp...

2006-11-02 @ 19:19:57
Postat av: ia

okej, du slipper en stavmixer dårå..

2006-11-08 @ 21:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback