a question of fiffel..

meningslöst inlägg följer. läses på egen risk..

idag har jag maratonundersökt en patient. jag drog och vred och klämde och kände tills stackarn var alldeles mörbultad. men jag fick iaf en aning om problemen (vilka inte var direkt få). sen dikterade jag mina fynd (och kände mig i vanlig ordning pretty fånig) och sen satt jag instängd i min skrubb och läste igenom morgondagens patients journaler. det var anteckningar sen över 10 år tillbaka.. puh!

helt slut bussade jag in till gävle och somnade givetvis. vaknade dock så jag hann kliva av på rätt ställe (positivt). sen träffade jag hedvig och fikade. det var very trevligt (positivt). sen traskade vi en sväng på H&M och jag hittade en sådan riktigt fin tröjklänning som jag inte kunde hålla tassarna borta från. efter mycket vånda bestämde jag mig för att köpa den. i kön kom jag dock på att jag hade två värdecheckar a 50 kronor så klänningen skulle kosta mig 100 pengar ist för 200 (positivt). när jag skulle betala så måste hon i kassan på ngt vänster ha slagit in fel värde för istället för att betala 100 kronor så fick jag 1 krona av henne. skamlös som jag är så sa jag inget utan tackade bara very artigt och tufflade bort med min helt plötsligt väldigt billiga klänning (positivt).

dock höll inte min tur i sig så hysteriskt länge. när jag skulle hem så missade jag bussen med typ några sekunder och fick driva runt på stan i 20 minuter trodde jag (negativt) .styrde mina steg mot åhléns där jag hittade en sådan riktigt fin mörkblå stor skinnväska för 800 kronor. alldeles för mycket för en som försöker spara sina ynka penningar till dyra london. alltså fick jag med sorg i hjärtat lämna väskan åt ngn annan som säkert inte hade uppskattat den efter förtjänst (negativt). nu hade det gått 20 minuter (tiden går fort när man står och dregglar efter en väska i can tell) och jag begav mig tillbaka till bussen. lästa av ngn anledning på busstabellen och insåg till min fasa att jag måste vänta 40 minuter till på busseländet (NEGATIVT). dessutom hade alla affärer i hela gävle just stängt.

summan av denna dag får nog beräknas som övervägande positivt. trots bussmissöden. detta enligt helt  vetenskapliga beräkningar. vilken tur. då gick jag inte upp ur sängen i onödan i morse. alltid positivt om dagens slutar på plus vilket den faktiskt oftast gör. i värsta fall får man fiffla lite med siffrorna..
over and out.

ia

låt: ed harcourt - the storm is coming


Kommentarer
Postat av: H

HM betalade alltså dig en krona för att köpa deras klänning? Vilken lyx! Det vill jag ska hända mig nästa gång jag handlar kläder också..vilket jag ej kan göra om de inte kostar typ en krona eftersom jag endast har några ynka kronor på kontot. Yyyl.

2006-10-18 @ 10:51:27
Postat av: mamm

Du kunde väl ha gått hem. Det hade du klarat på en halv timme...

2006-10-18 @ 15:47:08
Postat av: ia

en sådan riktigt god affär var det! och mamma, jag hade gått vilse sjuttiotvå gånger om jag skulle försöka traska hem. nån måtta får det vara..

2006-10-18 @ 18:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback