apan ola

Kommer ni ihåg apan Ola? Schimpansen som fick spela en roll i en teaterpjäs och sen bo hemma hos ett skådespelarpar. Tv-serien som handlade om hans liv i familjen var mitt favoritprogram när jag var liten. Jag ville också ha en apa hemma! Tur att mina föräldrar ej gav med sig för mitt tjat, det är ju faktiskt olagligt (och dessutom väldigt krävande, även om jag då troligen tyckte att de kunde byta ut något av mina småsyskon mot en söt schimpansunge så är det inget jag kan stå för idag..). Jag fick nöja mig med kaniner, hamstrar och råttor i stället. Men han var ju så söt, och det tycker jag fortfarande. Tyvärr såldes Ola sen på något skumt sätt till ett Zoo i Thailand där han blev helt vanvårdad och om jag inte är helt ute och cyklar håller folk fortfarande på och kämpar för att Ola ska få komma till ett bra ställe. Snyft. I vilket fall som helst tror jag att söta apan Ola har bidragit till min ap-kärlek. Både jag och min bror hade varsin gosedjursapa som hette Ola. Fast hans liknade faktiskt inte en schimpans utan mer en gorilla.

 så här minns jag Ola, som en söt lillebror i blöja..

 numera inspärrad och deprimerad, pynk..

Kolla mer på www.apanola.nu

/Helga (två katter är fler än en schimpans)

Pixies - Monkey gone to heaven


Kommentarer
Postat av: ia

rädda ola! död eller levande..

2006-10-21 @ 11:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback