arrestera mig tills det gör ont..

rubriken till mitt ynka blogginlägg har absolut inget med innehållet att göra. det var en fri översättning av en deporteeslåt.
eller hmm.. jag har ju faktiskt ingen som helst plan över vad jag ska skriva om. jag KAN ju faktiskt skriva om arresteringar. dock har jag ingen personlig erfarenhet av sådant.. det är lite tråkigt. men man har rätt att "remain silence" eller vad dom nu säger i USA.
varför säger man inget sådant i sverige? eller gör man det?

här är några kända poliser. dock en smula fiktiva.


dirty harry. lätt snyggast och coolast. springer runt i san francisco i snygga kostymer och fluffigt hår. och är oförskämd mot typ alla..


andy sipowicz. ständigt på spaning i new york.


horatio caine. CSI miami. måste ha kostym i hettan och klarar det faktiskt. kanske inte med samma finess som dirty harry, but still..


martin beck. måste svenska poliser vara så.. gråa? och tråkiga? tur han har gunvald..


vic mackey. han är inte grå och tråkig. däremot verkar han vara rätt farlig. och olaglig.


slutsats. blott sverige svenska TV-poliser har. vilket inte är en allt för upplyftande tanke..

over and out

ia

låt: melanie safka - brand new key
dom jag bor hos spelade den nyss. den var bra..



Kommentarer
Postat av: Helga

Ett sånt riktigt fint polis-inlägg. Jag har dålig koll på poliser, inser jag. Det hör nog inte till min favorityrkeskategori. Dock har jag inga personliga arresteringserfarenheter, fast bildörren till bilen jag satt i råkade flyga upp på en stackars polis en gång. Det var ytterst pinsamt (han smällde igen dörren och jag hann ej trycka ned låsknappen vilket man var tvungen att göra för att den inte skulle gå upp igen). Tur att han ej anmälde mig (eller Jennys bil) för våld mot tjänsteman.

2006-10-24 @ 21:57:48
Postat av: Hasse o Sivan

Nu förstår jag mysteriet med de skumma bilderna på skrivbordet.
Hasse


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback