gnällig morgonblogg

Nu tänker jag också komma med ett inlägg i den eminenta klagokategorin. Egentligen bloggar jag bara för att undvika pluggande just nu. Ju mer stressad jag är, desto lättare blir det att undvika plugg. Konstigt, det borde ju vara tvärtom. Säkert handlar det om "self handicapping", om jag inte pluggar nu så har jag någon yttre omständighet att skylla på (typ: bloggen behövde verkligen uppdateras!) när jag inte får godkänt på morgondagens seminarier. Jag har lite ångest för jag hatar seminarier och har inte riktigt läst boken. Skumläst ja, men för mig innebär det i princip att ingenting fastnar. Jag kommer helt enkelt inte ha någonting alls att säga. Buhu. Och sen är jag redan stressad över nästa vecka för jag har insett att jag kommer ha knappt två dagar till den s.k hemtentan som ska skrivas då. Visserligen är det dumt att ta ut stressen i förskott för jag har ingen aning om hur omfattande den är, men ändå. Suck.
Att jag har så mycket att göra just nu (vilket jag ju aldrig brukar ha) beror nog på att jag kanske har fått ett jobb och därför måste gå på massa introduktionspass som råkar ligga nästa vecka (vilket kanske inte är lämpligt egentligen, men det är säkert inte bättre vid något annat tillfälle..). Just det här med ett jobb känner jag mig lite ambivalent inför eftersom jag egentligen inte känner för att jobba. Men på plussidan finns pengar och eftersom jag faktiskt måste ha mer pengar, särskilt nu när jag börjat med terapin, så överväger det starkt. Gnäll gnäll gnäll. Frågan är om jag har något mer att gnälla över? Kanske att det är kallt i lägenheten, att jag har ont i hela kroppen (förhoppningsvis som en följd av måndagens träningspass) och är så trött att jag nästan somnar när jag försöker läsa.

Nej, nu ska ni slippa min negativa inställning till allt ett tag...
Au revoir
/Helga

The Strokes - Is this it?

Kommentarer
Postat av: ia

men ynk då. så jobbigt.. men allt har ju gått vägen hittills så statistiskt sett borde det ju göra det även denna gång. du kan alltid hålla med om vad någon säger å sedan utveckla det med några ord till. det brukar gå vägen.
å vad är det för jobbi? du måste nog göra ännu ett inlägg om ditt blivande kneg (som INTE får ta för mycket tid från nationslivet).

2006-10-18 @ 18:03:09
Postat av: Helga

men nu är det ingen återvändo, ska sova nu och sen är det dags..jag ska hitta på en sån riktigt bra fråga om typ meningen med livet eller något liknande bara.

Jobbi är på autismstället jag pratade om, får skriva om det när jag vet lite mer om hur det blir och så. Nej då, det ska ej inkräkta på för mycket roliga grejer, då är det inte värt det alls. Nu ska jag äta delicatoboll..

2006-10-18 @ 20:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback