har du probb eller?

Jag kom just att tänka på mitt och Jennys gamla favorituttryck som vi jämt sa...hmm..när kan det ha varit? På högstadiet? Eller tidigare? Jag minns inte. Blä. I alla fall så var det "probb", en förkortning på problem. Mycket användbart var det i alla fall. Bäst var det att säga det åt saker man var arg på. Just nu har min dator definitivt probb. Den hänger sig och sen går det inte att stänga ner den "hängda" sidan. Ett annat uttryck vi hade ett tag var "tröga små barn". Det motsvarade ungefär "jävla skit", om något inte gick som man ville så sa man surt "åhh tröga små barn". Det är ganska roligt med interna språk. Vi använde oss också av snygga täcknamn för att göra hemliga saker, till exempel när vi var i Finland på högstadiet och "rida på Mulle" betydde att gå en promenad och röka. Eh, vi rökte inte ens riktiga cigaretter den gången för det hade vi inte. Nej, vi rullade ihop papper och tände eld på. Om man drog halsbloss höll man på att dö. Haha. Och det var ingen av hästarna som hette Mulle så folk skulle nog blivit misstänksamma om de hört oss ändå. Vad kul det är med barndomsminnen. Internt språk använder jag och bloggkollega oss också av vilket är mycket praktiskt. Särskilt alla våra kodnamn på medlemmar av manliga könet. Där kan man verkligen prata om objektifiering...(det är dock lite jobbigt när man knappt vet vad personerna heter egentligen och inte fattar vem folk menar om de säger förnamnet i stället).

Jaja, det där var bara en allmän utvikning om språk. Nu är jag hungrig. Har jobbat idag, eller man kanske ska säga dubbelgått. I vilket fall som helst har det varit bra. Men nu är jag frusen, känns nästan som om det blivit vinter helt plötsligt. Och jag har insett att jag måste ta tag i projekt köpa vinterjacka innan det som vanligt inte finns några snygga kvar. Kanske är det redan för sent? Jag har aldrig någonsin varit ute i god tid när det gäller att köpa vinterjacka, får alltid ta det som blir över. Ynk och yl.

Jag fick ett sött rosa inbjudningskort till Ladies Night på Snerikes nation. Man får ett glas gratis bubbel och snittar. Det låter lyxigt. Det står dock inte vilket datum det är, mkt orutinerat. Eller också är det för att de inte har så mycket snittar så de hoppas på att bara en procent av de som fått inbjudan ska dyka upp på rätt datum. Men det är nog på fredag. I vilket fall som helst så tycker jag inte om Snerkes. Men nu har jag varit med där så länge så det känns dumt att byta. Och det är skitbra att komma in gratis på Bryggan på somrarna. Dessutom kanske deras nya klubb Damnation (som lovar att inte spela schlager) är bra. Fast det låter inte så bra, det låter hiphopigt.

Jag älskar Bright Eyes, i alla fall för det mesta. Conor Oberst. Mmm..

85060-257
I need a lover I don't have to love


/Helga, nu äntligen med pengar på kontot


Bright Eyes - Land locked blues


Kommentarer
Postat av: ia

stövelkapparen hit och pseudo dit. vem behöver riktiga namn när det finns kodnamn? det enda kodnamnet jag vet att jag har haft är scarfen.. det var välförtjänt.

2006-10-25 @ 17:49:55
Postat av: H

Undrar vad folk kallar mig? Förutom billig alltså..(yyyl)

2006-10-25 @ 18:17:35
Postat av: ia

ljuv ,värnlös och fragil jue..!

2006-10-25 @ 19:40:15
Postat av: H

Just det ja...hur kunde jag glömma det?

2006-10-26 @ 09:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback