when you raise your pencil skirt..

Jag har shoppat för mycket idag. Måste sluta nu, kan inte gå runt och tro att jag är rik längre. Nu har jag faktiskt knappt tretusen kvar på kontot och det är bara den andra oktober.

Egentligen var dagens shoppingrunda rätt misslyckad, för jag köpte inget som var sådär "wow" men massa rätt okej saker. Jag hade sett fina korta kjolar på HM tidigare, men nu var alla jag provade jättekonstiga. Och jättejättekorta, sådär så jag kände mig rätt naken, och det kändes nästan dyrt med typ 180 kronor för så lite tyg och något jag kanske inte ens skulle våga använda. Sen hade jag fått för mig att jag kanske ville ha en pennkjol också. Jag har ägt en pennkjol en gång, jag fick en röd av farmor när jag var typ tretton. Den var för stor och helt hemsk och jag använde den aldrig. Men nu skulle den vara rätt tuff. Tyvärr har jag nog slängt iväg den för några år sedan, jag som aldrig brukar slänga saker men när den låg kvar längst in i garderoben år efter år och aldrig användes fick jag nog. Suck. Så jag gick på Myrorna och letade pennkjol men alla var fula. Dock hittade jag en ynkkjol, svart och ganska vanlig. Så den köpte jag, bara för att. Jag hade även planerat att shoppa något lila, provade en lång polosak som var fin men genomskinlig. Sen bestämde jag mig för att bara ta ett halsband, men av någon anledning blev det inte så utan jag Rea-shoppade en tunn långärmad lila tröjsak på Indiska. Den hade varit perfekt om den varit längre, men den var billig i alla fall. Investerade också i en ganska dyr Dr Hauschka-ansiktskräm som nu ska göra underverk för min hy (hoppas jag!) samt sunsilk-sak som gör underverk för mitt hår. Sen sprang jag på min sambo på Myrorna och vi åkte till Återbruket där vi fyndade som vanligt. Hittade ett flätat skärp och en stickad pennkjol som var helskum men nästan gratis (för stor också upptäckte jag, men man kanske kan göra en klänning av den med skärpet eller nåt annat fantasifullt)  - vi betalade 30 kronor för två hyllor, skärpet och kjolen! Jag vill ha en lång kofta, något mer som är lila, ett par nya jeans, en "wow"-kjol som jag kan använda jämt och slita ut och nån lång t-shirt/klänning-sak som man kan ha när man går ut. Och en massa mysiga höst/vintertröjor för kyligare dagar. Plus en vinterjacka (egentligen prio ett).

Sen har jag även inhandlat grejer till morgondagens outfit. Det blir inte särskilt avancerat och jag kommer inte känna mig särskilt snygg. Men ja ja, helt okej blir det nog i alla fall. Och det ska bli så riktigt trevligt att gå på sittning och få god (hoppas jag) mat och underhållning.

Har lånat och köpt kurslitteratur också och det blev dyrt (inte att låna alltså..) men är ändå bara en liten del av allt vi behöver (tror jag).

 en riktigt dålig bild på sånt som köptes

/Helga med tusentals klädönskemål..

Pulp - Pencil skirt

Kommentarer
Postat av: ia

åh. sådan riktigt god shopping! å stickade pennkjolar kan man inte få för många av! det har jag alltid sagt.. jag ska försöka spara till london. hmm.. men först ska jag leta upp röda korsets 2nd hand ute i brynär nånstans. hoppas det har lika bra utbud som äckeltunas!

2006-10-02 @ 18:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback