det fina med listor

listor ger mig en inre tillfredsställelse. så här går en listprocess till..

1: jag har massa saker att göra och vet inte i vilken ände jag ska börja. funderar på att stressa upp mig..
2: jag skriver ner alla saker jag har att göra och om jag är riktigt på g kan det ända att jag skriver dem i prioritetsordning
3: jag återfår min inre harmoni eftersom jag nu har tagit ett stort steg till att ta itu med allt jag ska göra (man ska alltid ha upplägget klart innan man sätter igång har jag lärt mig under skrivandet av vår c-uppsats) alltså är jag nu värd en day off..
4: jag tittar på listan en dag senare och kollar om det finns ngt som ser mindre tråkigt ut än resterande. ibland kan det även hända att jag faktiskt även utför detta och kan bocka av en punkt vilket ökar min inre harmoni ytterligare.. värd en dag till off för att njuta av min inre harmoni.

/ia, som snart uppnår nirvana tack vare sina fina listor

låt: aimee mann - momentum



Kommentarer
Postat av: H

Jag är precis likadan vad gäller listor..kanske är därför vi är vänner. I morse gjorde jag en lista som mest innehöll tråkiga grejer men även några roliga (typ "faddermiddag" och "ev. norrlands"), antar att de sakerna snabbt kommer bockas av medan resterande "läs 100 sidor i tråkbok" lämnas till dagen innan tenta.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback