håkan vs david gray och lite mercury rev

Håkan Hellströms Det är så jag säger det:


Så säg som det är
för den här gången
krävs det mer
innan jag öppnar armarna
förlorar mig
och känslorna faller fritt
midnattsgatorna

för vem skulle bry sig
om våra hjärtan blev förstörda?
Men allt det här vänder sig
in i mig


David Grays This years love:


If you love me got to know for sure
Cos it takes something more this time
than sweet sweet lies
before i open up my arms and fall
losing all control of every dream inside my soul 

so who's to worry if our hearts get torn
when that hurt gets thrown
don't you know this life goes on
and won't you kiss me on that midnight street
sweep me off my feet
singin ain't this life so sweet


Och musiken verkar influerad av Mercury Revs Opus 40. Fast i texten har "and scratching her wrists in the pouring rain" bytts ut mot "Hon skär sig i handleden i solskenet".

Alla tre låtarna är vackrast i världen.

         Håkanbråkan, David Gray och Mercury Rev

/Helga, som mycket hellre lyssnat på musik än studerar (ehh, som vanligt) 


David Gray - This years love
Håkan Hellström - Det är så jag säger det
Mercury Rev - Opus 40




Kommentarer
Postat av: ia

en sådan riktigt god textanalys. du skulle kunna få jobb på sonic..

2006-09-26 @ 17:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback