I see a spider in the corner

Idag är spindeldagen. Det började med att en spindel hade bosatt sig i diskhon. Jag har bott i min lägenhet i snart 2,5 år och aldrig tidigare haft en spindel inomhus, och tro mig, jag har verkligen letat efter dem (man måste ju exponeras för objektet efter genomgången terapi). Tack vare beteendeterapins underverk tyckte jag att den var ganska söt. Den var inte så stor och därför inte det minsta läskig. En bieffekt av terapin är att jag alltid måste hålla i spindlarna jag ser, men det gäller bara om de är läskigt äckelstora så det var lugnt med denna sötnos. Spindel nummer två satt i Ias hår, den var lite obehagligare. Spindel nummer tre på bordet på Max utesevering. Nummer fyra på läslampan på Norrlands. Dessa händelser inträffade under loppet av typ tre timmar. Det roliga avslutet på spindeldagen inträffade nyligen när jag efter en lååång promenad hittade en gigantisk leksaksspindel (mjukisdjursak) som hängde på en vägskylt.

Jag blev typ sugen på att lyssna på Miss Universum på tal om alla spindlar:
"I see a spider in the corner, my clothes are dirty and too small, the VCR is out of order, why can't I get just one phone call?"

En sak jag vill ha är en fin Josef Frank-väska. Man kan ju alltid drömma...

 

I morgon är det tenta. Jag borde panikplugga, men jag inbillar mig att jag inte behöver det. Ska äta nuddlar till middag (hmm, jag orkar faktiskt inte laga mat och klockan är mycket nu) och titta på tv.

Ehh, just nu ser jag två killar som kastar äppelskrutt på en lyktstolpe. De verkar se vem som kommer närmast. Kille nummer två träffade lyktstolpen. Han vann! Ett stort grattis till honom. Nu går de därifrån, förloraren ser missnöjd ut. Det hände alltid roliga saker utanför mitt fönster. Ibland går japanska gummor och plockar svamp till exempel. Såna där gräsmattesvampar alltså. Det är kul. Men mest är det folk som stjäl äpplen från äppelträdet. Helt boring i jämförelse.

/Helgapelga

Miss Universum - Oh god I wish I had a dog



Kommentarer
Postat av: Anonym

eeeew. hade jag den snuskigaste av dagens spindlar i håret? så riktigt omysigt.. å jag vill åxå ha en såndär väska! loveli. finns på svenskt tenn tror jag. för ofacilt pris.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback