ingen vit levande pojke för mig i kväll

Jag har precis cyklat hem från Värmlands på min cykel utan lysen (citat kvinnlig polis för några veckor sen: "Du bör kliva av cykeln för du bör inte få böter för du har inga lysen" - jo tack, jag vet och det var snällt av dig att påpeka det i stället för att helt brutalt skriva ut en böteslapp..). På Värmlands åt jag en sjukt god grekburgare. Jag som trodde att goda grekburgare bara existerade på Orvars, men nej nej, jag hade fel. Jag fick till och med klyftpotatis till, extra lyxigt med andra ord. På väg hem cyklade jag förbi Kalmars för att spana in kön, The Whitest Boy Alive spelar nämligen på PangMusik. Det var inte mycket till kö att spana på. Blev lite sugen på att smita in, men jag hejdade mig och tänkte på morgonpasset i p3 klockan åtta i morgon samt (så klart!) Åldrandets socialpsykologi av Lars Tornstam (denna gigant, bland giganter). Men hoppas att Ia och company har så trevligt där i kväll i alla fall! 

Vad var det nu jag hade tänkt skriva om? Minnesförlust efter en öl och ett glas vin känns lite väl drastiskt tycker jag. Nu sitter jag och äter chips. I morgon ska jag skicka ett kort till pappa som fyller år. Jag vet inte vad jag ska köpa än, men eftersom jag inte tänkte åka hemhem på ett tag så blir det ett senare problem.

Min syster
Clara påpekade att jag diskriminerar Alva i min blogg. Det är sant. Det är bara det att hon inte utmärker sig så mycket. Men hon är sjukt söt och jag måste kompensera det hela med en bild:
Eh, okej, Alva är diskriminerad. Jag har ingen bild på bara henne. Men här är i alla fall världens sötaste katter:
älsklingar

/Helga, som gärna skulle varit på Kalmars nu men som nöjer sig med säng och bok..

Shonen Knife - I am a cat

Kommentarer
Postat av: ia

missade inte så mycket. det var varmt och svettigt och dessutom nördarnas afton på scen. men basisten i whitest boy alive var söt thou..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback