pliktskyldigt skivbloggande

På specifik begäran ska jag nu redogöra för mina skivköp. Det hade jag visserligen tänkt göra ändå, och jag har ingenting för mig just nu. Jag är ganska rastlös. Jag borde göra massa grejer, men orkar inte. Och så vill jag ju lyssna igenom skivorna också, det är prio ett. Före att ringa terapeuter och läsa skolbok.

Ja, i alla fall. Dessa skivor inhandlades (och nu härmar jag Ia rakt av med upplägget):

 The Smiths - Strangeways , here we come.
Jag måste fylla på min samling som faktiskt är väldigt okomplett. Skäms för att säga det, men jag hade fram tills nu endast brända Smiths-skivor (och då inte denna, därav valet). På denna skiva finns braiga låtar som Girlfriend in a coma, Last night I dreamt that somebody loved me och A rush and a push and the land is ours. Har bara kommit till låt nummer fem än, men det låter riktigt bra. Som vanligt när det är The Smiths alltså.

Velvet Underground and Nico
Velvet Underground är bra. Ibland. Ibland blir det bara för mycket. Hela den här skivan är dock bra och jag skulle nästan köpt den även om den inte var det på grund av det coola skivomslaget med Andy Warhol-bananen. Bland annat Femme Fatale, I'm waiting for the man, Heroin och den ultimata billåten (trots namnet) Run run run finns med.

Lars Winnerbäck - Vatten under broarna
Jag hade grav beslutsångest över vilken Winnerbäck-skiva jag skulle välja. Även här vill jag egentligen ha en komplett samling men har bara en ynka skiva. Egentligen tycker jag ju bäst om många av hans gamla låtar (Rusningstrafik eller Dans med svåra steg blir nog nästa steg..). Men den här skivan verkar vara riktigt lugn och skön att lyssna på typ innan man ska somna och såna skivor behövs också. Jag älskar Elegi, Stackars, Dom tomma stegen och Hjärter Dams sista sång.


 Morrissey - Ringleader of the tormentors
Kunde bara inte motstå Morrisseys senaste skiva för ynka 75 kronor. Den är jättebra. Verkligen. Vem kan motstå deppiga låtnamn som You have killed me, Life is a pigsty, Dear god please help me och At last I am born?


/Helga, fortfarande med en alldeles för liten skivsamling tyvärr...

Velvet Underground - All tomorrow's parties


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback