skräddaren säger nej

Vaknade strax efter fyra i morse av inte mindre än tre tidningsdunsar. Mycket märkligt. Senast igår mailade jag DN för att för tredje eller fjärde gången förklara att jag inte prenumererat sen i april (inte för att jag inte vill ha gratistidningar, bara för att jag är rädd att jag plötsligt ska få ett saftigt inbetalningskort) och som tack för det fick jag idag inte bara DN och UNT utan även SvD. Verkar som om någon försöker tvångsnutidsorientera mig. Visserligen kan det behövas, men när jag får tre tidningar känns det bara skitjobbigt att inte hinna läsa allihop. Dagens I-landsproblem. Jag får dåligt samvete när jag inte orkar läsa alla, även fast jag inte betalt en krona för någon av dem. Hmm. Återstår att se hur många tidningar jag får i morgon, finns det fler morgontidningar jag rent tekniskt sett skulle kunna få nedstoppade i brevinkastet?

Har spenderat alldeles för mycket pengar på ett tandläkarbesök eftersom det visade sig att jag hade ett hål. Men men, 800 kronor på fem år är inte så farligt ändå. Jag vill shoppa, äta ute varje dag och beställa klipptid, men som min ekonomi ser ut nu är det ytterst olämpligt (eller, för att citera Varanteatern: Nej. Där blir det nej. Där blir det bestämt nej. Skräddaren säger nej.)

Min rygg gör ont och jag ska försöka bota den genom att gå och träna. Troligen kommer jag dö. Men det ska bli spännande att se hur mycket min kondition försämrats över sommaren i alla fall.

/Helga, utan hål i tänderna och med lite mindre tandsten än tidigare.

Timo Räisänen - Don't let the devil ruin it all

Kommentarer
Postat av: ia

ett helt hål! tandläkare är blodsugare.. men tänk sådana riktigt hälsosamma tänder du nu har.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback