suicidal krassula..

har nu gått en rond bland mina krukväxter och upptäckt att en verkar vara suicidal.
det är min kära crassula
som verkar ha tröttnat på livet.
undrar om det är för att jag har varit borta i veckan som han utvecklat en depression? iofs så ska depressionssymtomen hålla i längre än så för att diagnosen depression ska ställas men han verkar vara på god väg.
hela växten bara slokar.. och bladen lossnar. trots att han fått vatten! dessutom ska väl sådana här blommor vara lite tåligare och lagra vatten i bladen osv, så 5-6 dagar utan H2O borde han allt klara utan att dö.

jag ska ta ett status på honom för att se om det finns några medicinska problem bakom..

hjälp! krassula har fått en traumatisk ryggmärgsskada på lumbal nivå! stammen är typ halvt av alldeles nere under jordnivån.. snyft. min krassula som jag haft sen han var ett litet skott håller på att avlida.

jag måste plocka fram mina medicinböcker för att se om det finns ngn hjälp att få för krassula.



hmm. det verkar som jag måste ta ett nytt skott av krassula. amputera en liten gren och se om den kan sätta rötter. då får jag en liten krassula-klon.
itll verket! krassula ska räddas!

/ia, leg krassularäddare

låt: soundtrack of our lives - sister surround


Kommentarer
Postat av: H

Hihi..stackars ryggmärgsskadade krassula. Du får ta till icke-sjukgymnastiska metoder för att rädda den!.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback