underkläder

Under min cykeltur fram och tillbaka till spykologiska institutionen råkade två låtar med samma namn komma upp på mp3-spelaren. "Underwear" - ett sånt riktigt bra låtnamn, tyckte visst både Pulp och The Magnetic Fields. Och varför inte en sång om underkläder? På tal om underkläder så kom jag och tänka på en hyfsat skandalfylld kryssning för länge sedan då vi nästan avled av skratt när den finlandssvenska rösten utannonserade: "Amorella amorella, vi ska byta underkläder i hytterna". Resultatet av det blev en skrattattack när jag stod utanför Värmlands och väntade på mina lunchkamrater. 

En sökning på letssingit.com visade att det finns inte mindre än 10 låtar med "underwear" i namnet varav 5 av dessa enbart heter "underwear". Verkar vara ett populärt låtnamn med andra ord.

Nu sitter jag och avnjuter ett glas berocca. Min sambo är sjuk och jag vågar knappt vara hemma. Jag vägrar bli sjuk. Men om jag trots allt blir sjuk vill jag bara bli lite småförkyld, sådär så man kan ligga i sängen med en kopp te utan dåligt samvete och till och med orka läsa lite nödvändig litteratur. Det var mycket trevligare att vara sjuk när man var liten och mamma och pappa var snälla mot en och köpte roliga tidningar och man slapp göra läxor. Och då gjorde det heller ingenting om man missade skolan några dagar. Nu när man måste ta ansvar för sig själv och man faktiskt får lida för att man missat grejer så är det roliga med att vara sjuk helt bortblåst. Så jag äter tsatsiki med överdosering av vitlök till middag idag igen och hoppas på det bästa.

Måste bara citera Pulps Underwear-låt lite eftersom den är en av mina favoriter:

"I couldn't stop it now
There's no way to get out
He's standing far too near
How the hell did you get here
Semi naked in somebody else's room
I give my whole life just to see it
Just you, stood there
Only in your underwear"

/Helga, fullt påklädd

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

måste helt klart bocka av "norrlands-punkten"! det är ju nätverkskablarna som spelar.. dessutom måste vi vidga våra vyer.

2006-09-05 @ 19:36:41
Postat av: H

ja, snacka om vyvidgande, vi har ju aaaldrig varit på Norrlands förut. Men okej, det var faktiskt rätt länge sen och de sista fem gångerna var det nog på gask. Och, som sagt, mer nätverkskablar åt folket.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback