valvaka..

nu är det valvaka. det är ganska tråkigt. fast tråkigheten beror säkert på att jag är ganska ointresserad gällande politik. shame on me. men det är inte direkt usa där det finns ett vettigt och ett stört parti. här i lagoma sverige är inget av de etablerade partierna totalt pucko (sverigedemokraterna är pucko, men det är ett rätt ynka parti så dem ignorerar jag glatt..)

nu håller de på att intervjua representanter för alla partier. de röda försöker hålla sig optimistiska men reportrarna gör sitt bästa för att ta det ur dem låter det som..

-vi är nöjda med valet och än är det inte avgjort.
-men ni ligger ju under.
-dessa mätningar visar inte hela bilden och alla röster är inte räknade ännu.
-men ni gör ju ett sämre val än för 4 år sedan.
-det är för tidigt att säga utgången av detta val och de oräknade rösterna kan mycket väl vara våra.
-men det mesta pekar ju på seger för aliansen.

låter nästan som om plus´ sverker olofsson skulle göra intervjuerna. en av reportrarna hade faktsikt mustasch när jag tänker efter..

nu ska jag återgå till TV:n. over and out.

/ia

låt: jonathan richman - egyptian reggae



Kommentarer
Postat av: H

Men det ÄR ju Sverker ju! I alla fall i Svt. Dessutom visade de ett sånt riktigt gott studentinslag från V-dala med söt kille som röstade på ett sånt riktigt gott parti. Han kan få bli min nya hangup.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback