21 böcker lästa från prettolistan!

jag har nu kollat igenom helgas boklista och antalet böcker jag läst uppgår til ldet ganska blygsamma 21/100.

mamma hade minsann 64 hon. men hon har haft massa många fler år på sig åxå. sådeså.

..men jag känner faktiskt att jag kanske borde ge de gamla svenska klassikerna en chans. typ nilsson piraten. honom har jag tom skivit ett arbete om! å han hade en rolig gravsten! har man roliga gravstenar har man säkert roliga böcker också..


image610
bäst är dock denna! "agnes cecilia - en sällsam historia" av maria gripe. helt underbar.

image611
..och denna! "tordyveln flyger i skymningen". av maria gripe såklart.

dessa två lite mystiska böcker borde alla ha läst. åååh. nu fick jag bokabstinens. vill läsa dem igen! för.. eh.. fjärde gången vardera.

ia, maria gripe-missbrukare

låt: the essex green - snakes in the grass


Kommentarer
Postat av: Sandris

gnyyyy! Jag hade ynka 19! man ska minsann alltid behöva skämmas!! Fast jag läser ynka.bloggen, den borde väl också räknas tycker jag bestämt ;)

2007-04-10 @ 23:50:05
Postat av: Helga

Åh, jag älskar också Marie Gripe, hon är sjukt bra. Eller var..hon dog ju typ nyss.

2007-04-11 @ 08:35:51
Postat av: ia

sandra: oja. ynka bloggen borde definitivt räknas som klassisk svensk litteratur..!

Postat av: ia

VA?? har hon dött??? yyyyyyl! landssorg!

2007-04-11 @ 11:34:56
URL: http://ynka.blogg.se
Postat av: Helga

hon dog för en vecka sen, på skärtorsdagen tror jag det var. snyft. inga fler skuggor över stenbänken.

2007-04-11 @ 12:32:14
Postat av: villduvetassyster

meh, asså, vilken lista? nån allmänt vedertagen eller ännu nån poppig sak som ni har hittat på? jag förstår ingenting. jag måste vara helt bakom. ute. jag fyller tretti nästa år.

2007-04-16 @ 09:43:45
URL: http://filosofi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback