dagens meningslösa inlägg

Här ska inte fås någon prestationsångest över meningslösa inlägg, alltså måste jag genast skriva ett. Eftersom jag brukar blogga minst en gång om dagen så ska jag göra det idag också. Det är en bra dag. Solen skiner, jag har klarat wisc-avsnittet (woho, det trodde jag inte faktiskt, men det är så skönt) och i kväll är det fest (ägnade gårdagskvällen åt tröjmålarverkstad hemma hos Ia i Floggan så nu är allt i sin ordning).
 
Men nu: balkongen med "Människan är en berättelse"
och ett tänkvärt (?) citat därifrån: "...att förmågan till empati, som borde utvecklas under utbildningen, vanligen i stället avtar hos elever vid skolor för olika människovårdande yrken. Mest utpräglat sker denna försämring av förmån till empati hos blivande läkare.."


Helga

Lasse Lindh - Svenska Hjärtan
"dom säger dom bästa är tagna, men dom ljuger, dom ljuger för vi finns ju kvar..."
"men ett liv med låga krav är som sommar utan sol och vinter utan snö, och vem vill leva så"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback