en helgrapport.. ospännande sådan..

nu är jag tillbaka i muppsala efter en helg hos kära mamma + pappa. mkt slö har jag varit. men jag har faktiskt hunnit med lite mer eller mindre vettiga saker också.

  • skickat ett stycke lur-sms till helge med innehållet att jag hellre ville åka på studiebesök till tjernobyl än till barcelona i augusti. min plan var att om jag skickade det tillräckligt tidigt på morgonen skulle helga vara så borta så hon skulle gå på det.. men det nöjet fick jag inte. fnys. glädjedödare.
  • sett en stycke film. var på bio med mamma och såg la vie en rose (la môme) om edith piaf. den var rätt bra faktiskt. självklart bäst när hon sjöng. och hon som spelade edith var supersöt med världens största ögon som hon verkligen kunde konsten att spärra upp. dessutom var hennes boxar-boyfriend riktigt snygg (inga brutna näsben där inte..) i övrigt var gerard depardieu och hans näsa med. såklart. det var ju en fransk film. jag tror att amelie från mont martre är den enda franska film jag sett där han inte varit med. hur ska de göra när han dör.. kommer fransk film att gå under då?
  • handlat second hand med pappa. hittade världens bästa second handaffär hemma i forsa. fick en anorak (kan ju låtsas att det är en såndär parkas som är så sjuuukt inne i vår), ett skärp, en blommig tantscarf och tre väskor för 100 pengar sammanlagt. helt sjukt billigt. det är såhär second hand ska vara. pappa hittade en slips och en skinnjacka. alla var nöjda.
  • stylat pappa när vi kom hem. han fick ha på sig pilots och skinnjacka med t-shirt under, och ha fixat hår. helst skulle han ha haft en HD åxå men i brist på motorcyklar fick han posera vid vår peugeot kombi ist. den mogna rebellens fordon. en pensionerad james dean, typ. han åkte faktiskt in till stan i munderingen också. cool pappa.


typ såhär..

nu ska jag fortsätta städa garderobe, igår hittade jag massa gamla fotbollskläder jag glömt bort att jag äger. undrar vad jag hittar idag?

over and out

ia

låt: magnetic fields - i have the moon
från mkt bra skivan "charms of the highway strip"

Kommentarer
Postat av: ida

..cool pappa! Min pappa är mer arbetsklädd i blåställ... men jag har bröjat handla kläder åt honom på JC..allti nåt ;)

Postat av: huvet

Får man inte se bilden då? :( Min pappa är mest snobb kan jag tycka, han har faktiskt en D&G-slips för hutlöst mycket pengar... Jag har inte ärvt de generna helt klart (eller har iaf inte de pengarna)

2007-04-03 @ 14:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback