en hyllning till v-dala (en sån riktigt god nation)

Jag måste bara passa på att uttrycka min kärlek för V-dala nation som fixar så bra klubbar hela tiden. Satt och bläddrade i min sambos nationstidning och såg att förutom Laakso på söndag så kommer eminenta Shout Out Louds att spela i mitten på maj och en favorit i repris: Vapnet senare i vår. Som om det inte var nog så är visst den där Darren Hayman som spelar på lördag före detta låtskrivare och sångare i Hefner som ju har/hade mkt roliga texter (jag äälskar Peppermint taste, den lyssnade jag alltid på när jag åkte bil fram och tillbaka till Arlanda...tack vare min vän Emmas blandband som hon fått från sitt indiepopex blev jag lite mer bildad på området..)

image622 valborgspop

image623           bästa klubben


Eftersom det här nu blev ett väldigt konsertinriktat (eller kanske snarare popnördigt) inlägg så ska jag även passa på att credda Kalmars nation för Concretes-spelningen nu på fredag! Det sämsta med Uppsala skulle kunna vara att det ibland är för mycket roliga saker man skulle vilja gå på och för lite tid, pengar och uthållighet (jag börjar faktiskt bli gammal, man orkar inte gå ut fyra dagar på rad då).  

Nu ska jag äta lunch och sen cykla till skolan och söka praktik.

Helga

Shout Out Louds - Tonight I have to leave it
mkt mkt bra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback