första dagen som leg. sjukgymnast!

nu har jag avverkat dag nummer ett som leg. sjukgymnast i västerås. fick gå upp okristligt tidigt för att hinna med bussen och detta kommer jag få fortsätta med dag ut och dag in. ynk.

kan inte påstå att jag uträttat så mycket idag. har förföljt den jag ska ta över efter och ställt mer eller mindre dumma frågor. men jag har fått arbetskläder, passerkort och en uppsättning koder och lösenord så liiite seriös känner jag mig åtminstone. nästa steg är en namnskylt. alla har fina metallskyltar medan jag fick tillverka en egen av en papperstuss..

det känns ganska skumt att numera vara.. eh.. vuxen. jag kan inte riktigt identifiera mig med det och förmodligen kan ingen annan göra det heller. nåja. det ger sig. förhoppningsvis har det iaf gett sig lagom till juni då det kommer en till sommarvikarie och jag kommer framstå som gammal i gemet..
ehh.. vilket töntigt uttryck. gammal i gemet. burr!
ännu ett tecken på min nyvunna mogenhet. hur ska detta sluta?

..snart kommer jag att sitta i en gungstol och prata om att det var bättre för och gnälla på dagens ungdom.. samt tycka att den där christer sjögren, han är allt en stilig karl!
ve och fasa!

nu ska jag bege mig till ICA väst för att ta ut lite cash som jag allt annat än villigt kommer lägga på busskort för västerås stadstrafik. ynkedom. snyft så många godluktande body lotions och randiga tröjor jag kunde fått för dom pengarna..
hm. jag kanske inte är så mogen ändå.. price the lord!

over and out

ia

låt: rocky dennis - maple leaves
"she said it was all make believe and i thought she said maple leaves.."
skönt att höra att det är fler som har svårt att höra vad folk säger..



Kommentarer
Postat av: ida

följde du mitt råd och släpade med en cykel?

Postat av: ia

ida: nope. jag vägrar cykla. det kommer ta typ aslång tid. hostar hellre upp lite extra busspengar.

2007-04-20 @ 15:22:04
URL: http://ynka.blogg.se
Postat av: Malin

Det är jobbigt att pendla! Du är så duktig!!! Och vuxen :)

2007-04-22 @ 19:32:08
Postat av: ia

malin: eh. den saken kan ju diskuteras. men att jobba heltid ger ju faktiskt en del vuxenpoäng ja.

2007-04-24 @ 21:15:15
URL: http://ynka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback