kritisk gräns = EN öl..

ikväll skulle jag ha hängt med två rödhåriga male nurses och en tillfälligt hitrest maskiningenjör från linköping. vi åt tacos och drack öl, och sen var det kört.. jag blev astrött. efter EN ynka newcastle. pinsamt.

jag spelade lite tv-spel för syns skull men i tankarna hägrade sängen. jag som diskuterat valborg på msn med ingenjören och påstått att då orkar jag minsann festa ordentligt fleeeera dagar i rad, osv osv..
japp. jag står verkligen för det jag säger. mink..

en öl.. EN ynka öl.. jag säger då det.. åldern (och jobbet? att lära sig ett bökigt mink-datajournalprogram tar på mina ynka krafter..) tar ut sin rätt.. hur kommer jag då vara om ett år? förmodligen börja prata om att "det är ju en dag i morgon också.." efter en halv lättöl. var den enda tjejem i sällskapet, och givetvis den som gick hem och la sig innan tio.. kvinnor kan!

usch. imorgon ska jag kompensera detta. annars kommer jag bli mobbad i alla de år för min valbrogs-hybris.


tänk när valborg handlade om en brinnande pinnhög.. det var i alla fall endast det jag förknippade med valborg när jag var ett litet knytte.

nu ska jag lägga mig och lyssna på den utmärkt bra-a skivan "z" av my morning jacket.


kolla vilket fint (och konstigt) omslag "z" har!

halvfina hälsningar //ia

låt: jonathan richman - velvet underground
jag lyssnade på skivan "i, jonathan" på repeat under min västeråspendling idag. denna låt ingår. och världens finaste "that summer feeling". jonathan richman är för övrigt med i filmen "something about mary" och står och spelar nånstans (minns ej var dock).. men lite coolt är det.

sådär! det var dagens mer eller mindre värdelösa vetande folks!

Kommentarer
Postat av: ida

haha , ja du snutt, nu vet du hur det är. Sömn, brist på socialtliv och mindrevärdkomplex hör till den slitsamma arbetsvärlden. SJälv gick jag och la mig kl 11 igår och sitter själv hemma en lör. Funderar på att mysa till det med lite popcorn. TRAGISKT!

Hur, vad, när imorgon?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback