ocensurerad kryssningsrapport..

jag har fått den stora äran att skriva rapport från vår långfredagskryssning med någon av viking lines "-ella"-båtar. cinderella var det nog.

det var precis som vilken kryssning som helst. ganska skabbigt, trashigt och alkoholifierat. men vi hade kul. vi var 17 stycken som åkte vilket gjorde att man alltid hade ngn att prata med och slapp beblanda sig med brölande ungdoms-killar med den mentala åldern 17 år (för mig med en mental ålder på hela 19 år var det ju jobbigt med sådana barnrumpor)

om resan kan i övrigt sägas det här:

  • vi åt. mycket. efter att ha tillbringat två hungriga timmar på terminalen i väntan på att få traska ombord på båten var den bokade matbuffén prio ett. ingen vid bordet sa ett pip de första 20 minuterna. alla var strängt upptagna med att få i sig så mycket räkor och kycklingspett som möjligt.
  • vi förtärde även lite alkohol. för min och helgas del blev det blåa gin-drinkar på burk. mkt gott. dessutom kändes det liiiiiite exklusivare än ljummen öl. lite. det testades också hur många människor som kan festa i en hytt samtidigt. 12 gick ganska bra. dock gick det inte att sitta där så länge eftersom syret tog slut och man måste ut och andas ibland.

martini, helga och malin. observera helgas glamourösa burk.
  • vi sprang emellan de både partyställen "fun club" (falsk marknadsföring!) och "club seven". på tråkiga fun club tänkte vi att det nog var roligare på seven. när det visade sig att så inte var fallet tänkte vi att det nog på ngt mystiskt vis hade blivit roligt på fun club sedan vi gick därifrån. svar nej. denna omotiverade optimism gjorde att det blev väldigt många vändor mellan. men vi fick åtminstone motion.
  • jag hittade några gamla klasskompisar från låg- och mellanstadiet som jag inte sett sedan jag slutade gymnasiet. en kände inte igen mig först. deprimerande. det är alltid lika trevligt att upptäcka hur betydelsefull man är..

jag och mina former classmates poserar snyggt, i bakgrunden cinderellas interiör.
  • jag och helge köpte varsin liten spermie på tax free för 20 kronor. det kändes som väl genomtänkt investering efter två eller tre glas gratis vin.
  • operation flikering fortsatte. för att ingen skulle bli sur fick alla killar 8,7/10. det var bra och generöst tyckte vi. men dom blev ändå sura. alla tyckte sig förtjäna 10/10 poäng. ännu ett bevis på att alkohol försämrar folks omdömen.

helga var därmot faktiskt värd 10 poäng.

  • jag och hedvig diskuterade ungefär halva kvällen med en blivande idrottslärare om tjejer kan bli brandmän eller inte. han hade givetvis fel och vi hade rätt. men det vägrade han inse. ännu ett omdöme påverkat. ack och ve. jag försökte även att slänga upp honom över axeln för att bevisa att kvinnor kan! det gick inte så bra. han var 1,95 lång och vägde lite över 100. eh.. mitt omdöme var tydligen inte heller alkohol-tätt.
  • vi har nu lärt oss att man kan boka killar. en av tjejerna som var med på kryssningen hade bokat en av killarna. dock så var det hennes kompis som tog honom så förbokningen verkade inte ha hjälpt. elak kompis. den stackars killen hade dock ingen aning om bokningssystemet så det upplyste vi generöst honom om dagen efter. han flackade lite nervöst med blicken.
  • kryssningen var i princip skandalfri. fast en väldigt tjock och väldigt överförfriskad (och väldigt okänd) kille hade däckat i en av våra hytter. jag och patrik försökta väcka honom. det var inte det lättaste. vi fick skrika ganska högt. när vi väl fått upp honom så kom patrik på att han ville ha bildbevis på hyttsovaren. hyttsovaren tyckte inte om att bli fotad utan tänkte hoppa på patrik. efetrsom hans koordination för tillfället helt enkelt.. tja.. sög.. så ramlade han in i mig istället. jag var på väg ut ur hytten och råkade hamna i vägen. han for in i mig med nästan först och det resulterade i ett näsblodbad. jag klarade mig finfint. lite chockad över att jag fått en stor kille att blöda näsblod dock. det var faktiskt inte meningen. mamma, om du läser det här: jag brukar faktiskt inte gå och ge folk näsblod. lovar.
  • slutet på kvällen ägnades åt att dricka vatten (i vanlig ordning). jag och helga råkade ut för konstiga plastmuggar som var smaksatta. sen blev jag av med min mugg till en cristofer som verkade bättre behövande.

jag fick separationsångest när min vattenmugg togs ifrån mig..

nu har jag just givit upphov till världens längsta blogginlägg, så om någon orkat ta sig så såhär långt är det värd all credd!

thats all folks. lovar.

ia

låt: the pixies - where is my mind
ja, det kan man fråga sig..?? en av världens bästa låtar för övrigt..

Kommentarer
Postat av: Helga

En sån riktigt trevlig rapporti från en sån riktigt trevlig och nästintill skandalfri kryssning!

2007-04-08 @ 16:48:52
Postat av: huvet

För kännedom angående brandmannavarandet, polisen, krav och dockor vid antagning till utbildning:
1. Det är bara poliser som måste släpa dockor
2. Dockan väger 77kg oavsett om det är en kille eller en tjej som släpar.
3 Brandmän ska "bara" göra ett rullbandstest, dvs gå på ett rullband i åtta graders motlut i 4,5 km/h under sex minuter, klädd i full larmutrustning som väger ca 24 kg. (samma för killar och tjejer)
Annars skiljer det bara en halv minut här, några centimeter där och en sekund, vid de övriga polistesterna.

2007-04-09 @ 00:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback