saker som inte stämmer denna morgon

Vaknar av att väckarklockan ringer halv sju och är förvirrad över minst två saker: 1)Jag befinner mig inte i mitt eget rum 2)Det SNÖAR ute. Att jag är på jobbet förstår jag ganska snart, men så var det ju det där med snön också. Tänker att det var tur att jag lyckades få in Zorro innan jag åkte och jobbade igår kväll, annars skulle han säkert vara sur på mig i en vecka med tanke på att han anser att det är jag som styr över vädret och även är väldigt långsint. När jag cyklat genom ett folktomt Uppsala och ska öppna min port kommer en svart gnälligt jamande katt framhoppande och jag funderar på vem som gjort inbrott för att släppa ut honom eller hur f-n han annars har tagit sig ut när varken fönster eller balkongdörrar är öppna. Hmm. Det visade sig ha sin naturliga förklaring då kombon visst kommit hem under tiden jag varit borta. Puh.

Nu ska jag lägga mig och vila en stund för att orka med denna dag. Ska bjuda bloggkollega Ia på kafferep, vi ska äta mina halvt misslyckade hallongrottor (grr, de brukar ju alltid bli goda annars, vad har jag gjort för fel?) och vara civiliserade.

Och för övrigt: jordnötter. Ja, vi hade ju en fin diskussion helt i klass med "fyra små skutt"-scenen på kryssningen (på förmiddagen dagen efter vilket säger allt) hur jordnötter egentligen växte. Och här är bildbevis på svaret:

image605

Helga

Bright Eyes - First day of my life
jag är kär i Conor Oberst och den här låten är sjukt fin

Kommentarer
Postat av: kollega

jag är glad att vi löste jordnötsspörsmålet.. vem hade kunnat ana att det var så det låg till!?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback