sömn, drömmar och annat

Det är inte normalt, jag sov till halv ett. Det måste vara nåt fel på mig. Vaknade klockan tio och tänkte "gud vad skönt med sovmorgon, jag ligger kvar en stund bara för att jag får". Jag hade dessutom drömt två av mina favoritdrömmar: en dröm där jag gick runt ett gigantiskt buffébord och bara plockade på mig allt jag ville, dessutom är det en sjukt bra dröm för man blir aldrig heller mätt och illamående som man blir i verkligheten. Den andra drömmen var att jag gick runt i en enorm second hand-affär och tittade på klänningar och hittade en miljon fina saker. Väldigt enkla drömmar (lättregisserade, man behöver bara fixa fram ett buffébord och massa galgar med kläder), men som går hem hos mig. 

Efter att jag vaknat precis då jag hittade en scarf med Lilla Sjöjungfrun på (tror inte jag hade planer på att köpa den) låg jag och tänkte ett tag. Det var inte särskilt produktivt, det brukar sällan vara det. Alltså, man kommer ju oftast ingen vart bara av att tänka på saker. Måste jag alltid vara så himla mycket för att analysera sönder allt jag känner in i minsta lilla detalj? Eller att behöva prata om det, gång på gång på gång och det händer ju knappast någonting och löser ingenting. Oftast inte i alla fall. I de flesta fall blir jag ju ändå bara mer och mer förvirrad, det vet jag ju. Jag börjar känna mig som en sån där känslomänniska som jag och Ia kom fram till att vi hade svårt för, en sån som kan göra hur dumma saker som helst och sen bara skylla på känslor.

Oj, vad djupt det blev nu. Det här är ju ingen självutlämnande blogg utan en personlig, men inte privat. Fast just nu verkar det bli självutlämnande vad jag än skriver. Jag skulle troligen inte ens kunna skriva någonting om vädret utan att lägga till "sånt här väder var det den och den dagen när jag kände sådär och sådär och blabla". Borde därför inte blogga. Nån sån där simpel lista man fyller i skulle passa bra...

...eller så fortsätter jag helt enkelt med drömmar. Har kommit in i värsta drömperioden, jag kommer nästan alltid ihåg något av det jag drömmer men det går i omgångar och nu är det extremt mycket jag minns. Det brukar räcka med att jag sover i en annan säng i en natt för att jag ska börja med en drömperiod igen, det är rätt tufft. I natt var drömmarna dock mkt enkla till sin natur. Precis innan jag vaknade drömde jag att jag sprang runt i en taxfree-butik och försökte hitta sån där beroendeframkallande lakrits. Gissa vad jag är sugen på nu?

Helga

Maia Hirasawa - Still June
fin, här kan man
lyssna



Kommentarer
Postat av: lina

oj. råkade visst skriva kommentar i förra inlägget. read and reply!:) over 'n' out

2007-04-18 @ 16:30:08
Postat av: kollega

du får djupa dig så mycket du vill.. men grubbla inte sönder dig bara. an anti-grubbel a day keeps the doctor away.

Postat av: kollega

haha, jag ska inte grubbla sönder mig..men det var ju just doktorn jag inte ville keepa away så det kanske blir grubbel ändå. eller nåt. wtf.

2007-04-18 @ 21:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback