ynka blogg praoar som rosa modeblogg II

jag har läst igenom vår blogg och kommit fram till att det går ungefär fyra helga-inlägg på ett ia-inlägg. jag är en mycket oproduktiv människa. det hade kanske gått an om mina få inlägg iställetv var högkvalitativa, men inte ens det! fnys.

jag kan ju alltid berätta om min dag. det är sånt man gör i bloggar har jag hört. eller så målar man bloggen rosa och särskriver om saker man har shoppat, saker man vill shoppa (måste innehålla minst ett par skor eller en väska för över 5000 kronor) samt publicerar bilder på dagens tråkiga outfit (som alltid består av H&M och gina tricot).

tyvärr har brorsans digitalkamera begått seppuku så jag kan inte glädja er med min smakfullt komponerade klädsel. eftersom vi fått så många önskemål på bloggen om att börja publicera bilder på våra erkänt fancy garderober så kommer nr ett här:

dagens outfit: randiga strumpor (åhléns), fotbollsskoleledar-tröja från typ ettan på gymnasiet (eftersom den är såpass gammal  måste den ju kunna betecknas som vintage, yay. credd åt mig!), glasögon, tussigt hår (egenhändigt komponerat) och långkalsongsjeans (H&M). och nit-tofflor såklart! jag får inte glömma min ascoola tofflor med nitar på. alla borde äga ett par!

sådärja! nu har jag bidragit med inspiration. nu behöver ingen av er läsare fundera över vad i hellskotta ni ska sätta på er imorgon. dessutom funkar outfiten lika bra för killar som för tjejer! vare sig carson eller de aggressiva stilpoliserna på femman hade gjort det bättre!


a queer eye for the straight guy..

ikväll ska jag bege mig till snerikes. sista dagarna i frihet innan mitt yrkesliv börjar. något som jag tydligen ska ägna mig åt tills jag är 65 år. detta ger vissa ångesttendenser som botast bäst genom att dansas bort. någon alkohol blir det inte tal om. efter helgen skall stackars lever få vila.

..eftersom jag nu ska ut och visa mig in public är det kanske en god idé att byta om. trots vintage-tröja och nit-tofflor. tänk om någon bloggläsare har samma outfit på sig ikväll? isåfall måste någon av oss dö. förr oss hippa fashionistor (eh. eller hur det nu stavas) är det lika med döden att ha lika outfit som någon annan.. död, mina vänner. döööööd.
usch, det är så jobbigt att vara fashion!

nu ska jag hitta något annat flashigt i min walk in closet.

ia, so hip it hurts.

låt: ramones - pet cemetary
jag gillar ramones. dom är.. effektiva!

Kommentarer
Postat av: Helga

Haha, dina inlägg är definitivt mer högkvalitativa än mina självutlämnande gnäll- och ynkinlägg.

2007-04-17 @ 17:48:52
Postat av: mamm

Åh, jag kommer ihåg fotbollsskoleledar-tröjan. Lever den fortfarande?

2007-04-17 @ 20:28:12
Postat av: ia

oja. det gör den. nätt och jämt iaf.. den ska sparas tills den faller i tröjatomer.

Postat av: Linn

Jag tycker det är roligt att du skriver i detta inlägg att du skrattar åt modebloggar som bloggar om kläder för över 5000 och dagens outfits medans du själv har med en dagens outfit i din blogg och du själv har bloggat om kläder för över 5000. Lite kul att du säger emot dig själv =)

2007-10-19 @ 12:31:29
URL: http://sisterhoodfashion.blogg.se
Postat av: ia

Linn: ja, du har helt rätt.. inläggen du letat upp i ynka bloggen handlar faktiskt just om dessa företeelser. men denna ynka blogg är ingen modeblogg trots detta. inlägget ovan handlar om den svärm av innehållsmässigt och ofta språkmässigt likriktade modebloggar som många, men inte jag, gillar.

2007-10-19 @ 15:49:33
URL: http://ynka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback