nedstämdhet och ångest

Idag efter jobbet tänkte jag ta en sväng på stan. Jag har undvikit det in i det sista, men eftersom jag hade ett några år gammalt presentkort (som det dock inte står något utgångsdatum på så det borde vara giltigt) som jag hittade när jag flyttade så tänkte jag att jag det ju faktiskt inte behövde kosta mig någonting att shoppa. Jag skulle ju bara hitta en praktisk kofta (nödvändigt denna kalla sommar) och spana in ett par sandaler (haha, kan inte säga ordet sandal utan att koppla ihop det med Ronnie med skoefternamnet..) att traska runt i i Barcelona eftersom mina skoalternativ än så länge är 1)Ballerinaskor som i kombination med varma fötter blir helt hala inuti så man bara halkar runt i sitt eget svett 2)Flipflops jag inte ens kan gå till tvättstugan i utan att snubbla 3)Vinterkängor..typ..


Det slutade med att jag hamnade på Indiska av någon anledning (där jag hade varken presentkort eller skoförhoppningar) och hade jag varit manisk och haft mer på kontot hade jag troligen köpt nästan hela butiken. Men eftersom jag varken är lagd åt det hållet eller är snorrik så blev jag istället helt nedstämd över att jag inte fick. Till slut kunde jag ändå inte låta bli att slita tag i en liten och billig väska - precis det jag behöver allra minst av alla saker man kan inhandla, tror jag. Höll på att ångra mig säkert tio gånger på min väg till kassan (ca 10 meter). Sen fick jag ångest i stället (jag tror eventuellt att jag alldeles för ofta använder ord som depression och ångest alldeles för lättvindigt, men det tycker jag man SKA få), jag har ju INTE råd ens med en väska till ett ynka pris. Naturligtvis hittade jag ingenting jag VERKLIGEN behövde på H&M heller så jag fick inte ens känna nöjet av att presentkortshandla. Men det var mitt straff.


Nu blir det nudlar resten av månaden. Ska ju ha råd med en pride-helg som jourhavande stödflata också.

god och näringsrik kost...



Helga, lite gnälligare än vanligt (genom att undvika affärer slipper man tänka på att man är en fattig student som visserligen sommarjobbar men som har haft en miljon räkningar den här månaden..)


The Decemberists - Apology song
har återupptäck
last.fm, jättebra sätt att hitta nya band att gilla och nya låtar av bra band man redan gillar.. 


Kommentarer
Postat av: kollega

sjsälv har jag skinnjacke-ångest. den är så fin.. men lite onödigt att köpa en sån NU. trots det crappiga vädret så är det faktiskt inte skinnjackekyla..

Postat av: Jenny

Och jag har ångest över att renovering på ett hus kostar en massa... blä... Hälsa min syrra om ni ser henne på pride!

2007-08-03 @ 16:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback