födelsedagsfirande för en..

idag är det min alldeles egna 24-årsdag. fast det känns inte riktigt så.. liiite ensamt måste jag nog påstå att det är.
 brukar vara åtminstone någon ynka människa runt en när man fyller år. nu är det inte ens någon på msn..
att vara vuxen och jobba i annan stad är inte direkt ett vinnande födelsedagskoncept ser det ut som.

..i och för sig så firade alla mina typ 30 rehabgrupps-kollegor för mig i morse vid frukosten på kohlswa herrgård. sång och blomma fick jag. det var gulligt gjort. fast lite pinsamt.. visste inte riktigt vad jag skulle göra av mig själv när alla stod och sjöng och titta på en. älskar inte direkt att vara helt i centrum.. höll på att resa mig av bara farten när de andra reste sig under sjungningen innan jag kom på att det faktiskt var jag som vad födeösedagsobjektet.

nä, nu ska jag fira min födeösedag själv. fast jag är inte direkt sugen på att göra något. orkar inte laga mat, är fortfarande mätt sedan kohlswa-julbordet och chokladkakan vid lunch.. och att köpa en present åt mig själv hinner och orkar jag inte heller.

..fast jag har fått en uppsättning söta sms, facebook-hälsningar och teflonringningar idag. mkt mysigt. bli så glad  så när folk ihågkommer min födelsedag. är själv aningens vimsig på den fronten.
jag ska kolla igenom dem en gång till, då känner jag mig nog lite mer födeöledagsbarn:ig. och så kan jag måla naglarna eller något, det borde kunna betecknas som festligt. sen blir det nog födelsedagsgodis. godis är gott!

detta blev ett lite gnälligt födelsedagsinlägg, men jag är på det humöret nu.. blir nog bättre sedan.

hej då på er

kram 24-årig ia

låt: by heart - cecilias birthday
som tur är har jag tappat bort denna låten.. den är sjukt sorglig och hade jag lyssnat på den hade jag förmodligen helt grävt ner mig i födelsedags-självömkan.

Kommentarer
Postat av: Åländskan

Oj, har inte läst bloggar på ett tag, har lite att ta igen! GRATTIS på födelsedagen, hoppas dagen/kvällen blir fin trots ensamhet!

2007-12-05 @ 18:31:00
Postat av: Kerstin

Grattis grattis lite försenat bara :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback