minijul och lite rimtips

Har precis firat minijul med bloggkollega Ia. Vi har smaskat på pepparkaka med ädelost, julmust, glögg och mumsmums (inte särskiklt juligt, men gott!) samt haft julklappsbyte. Jag fick en extremt godluktande och sockervaddsrosa duschgelé från lush och ia fick en seriebok som ska göra henne mer allmänbildad vad gäller creddiga böcker (80 romaner för dig som har bråttom).  

image767image768


Även igår var det tema paket som gällde, då var jag nämligen på Årets bästa julfest (vilket jag måste säga stämmer, men så har jag ju faktiskt inte varit på någon annan julfest i år heller så det var inte så stor konkurrens..) med massa god julmat, snapsjulvisor och massa paket under granen. Jag hade lite ångest inför det obligatoriska rimmandet innan, men Johan visade sig ha oanade rimtalanger så vi lyckades knåpa ihop mkt avancerade (åtminstone med mina mått mätta) rim till grejerna.

Tips ifall du ska ge bort dessa böcker:

image769
"Här får du svar på frågor du aldrig vågat ställa, så du i framtiden kan äta middag med läkare utan att gnälla. Har du till exempel planer på att äta människokött, läs denna bok först"



image770
"En pojke som inte kan skämta, men älskar matematik. En bok med massvis med social problematik. Undrar du vad det är frågan åååm? (man får nödrimma!) Ledtråd är ett neuropsykiatriskt syndrom. "

Nej, nu ska jag fixa ihop en matlåda till morgondagen och ta en dusch för att inviga min julklapp och lukta som en snöfé (hur nu dessa luktar...troligen sockervadd..).

Helga

Weezer - The Christmas song
"This is such a pity" och "My name is Jonas"-Weezer har med en jättemysig jullåt på skivan "A very indie xmas"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback