OMT-expert i am!

idag var jag iväg till OMT (ortopedisk manuell teknik)-sjukgymnasten och diskuterade ryggmobilisering och traktioner. det var jätteroligt! han var tydligen OMT-lärare och verksam sedan typ 30 år också, så han var väldigt pedagogisk och gick igenom så noggrannt så till den förvirrade kommun-sjukgymnasten.
1: visa. 2: jag fick prova (gick ganska dåligt, jag hade tydligen förträngt all manuell teknik jag lärt mig). 3: visa igen. 4: jag fick prova igen (gick bättre).. och sen lite föreläsande på det.
jätteintressant!
jag vill kunna mer om OMT! inte för att man har sån där extremt stor nytta av det som sjukgymnast på korttidsboende med neurologi- och ortopedpatienter.. men på vårdcentral, där är det nog alldeles strålande!
vill jobba på vårdcentral! fast jag vill jobba på sjukhus också.. och så vill jag bli bra på neurologi, vilket jag ju bland annat sysslar med nu. tur att jag har massa yrkesverksamma år kvar.. borde hinna med allt!

han sa att jag ska komma tillbaka nästa vecka för uppföljning. hrmm. vill väl se att jag gör det ordentligt, han känner väl sitt läraransvar.. och det ska jag faktsikt ta och göra också. man kanske kan snappa upp något mer nyttigt.

nu ska jag och kollegorna snart bege oss iväg till kolsva för utbildning, chi gong och julbordsätning!
..eller julbordsMATätning iaf. bord är nog svårtuggade..

bye for now!

ia, snart pseudo-vuxen

låt: panda bear - comfy in nautica
konstig titel, men låten är finfin! panda bear har f.ö gjort en av årets bästa skivor enligt musiktidningen sonic.


Kommentarer
Postat av: Helga

åh, Kolsva...en helt annan del av köping! där har jag också varit..jag fick dock endast äta skolmat och ej minsta lilla julbord att tugga på. ha en trevlig kväll..puss o kram

2007-12-04 @ 19:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback