onda vs goda grannar

Jag har en del grannar. De flesta säger jag hej till nån gång ibland,  men jag har inte ens koll på vilka som bor i vilken lägenhet. Det händer rätt ofta att någon omtänksam person ringer på min dörr för att uppmärksamma på att Zorro vill in, men denna/dessa person/er brukar ofta smita vidare in till sitt utan att ge sig till känna.

I natt har jag ringt på mina närmaste grannars dörr en tre-fyra gånger. Anledningen var INTE att släppa in något sött djur utan att vi vid tvåtiden på natten vaknade av att någon spelade hög musik i mitt sovrum...lät det som. Insåg ganska snabbt att det kom från lägenheten bredvid eftersom exakt samma sak inträffade förra helgen (då höll de på till halv sju! dessa grannar har extremt imponerande festuthållighet...dock delar jag inte deras glädje över efterfester). Men då lät det mer som E-type, nu var det nåt franskt och lugnt, typ Edith Piaf. I vilket fall som helst var det helt omöjligt att somna. Efter en påringning (efter att ha legat vaken ett tag och stört sig på deras sena festvanor) då jag kände mig som en gnällig tant samt några minuter senare en tillsägelse från Johan blev det tyst. Trodde vi. Sen började de sätta igång igen lagom till man höll på att somna in. GRR. Efter ytterligare en påringning stängdes musiken av helt (halleluja!) för att så klart typ en timme senare slås på igen till max. Jag var så sjukt irriterad på dessa störiga grannar när jag var tvungen att gå upp klockan halv sju efter att ha fått kanske fyra timmars effektiv sömn så jag tänkte ringa på och väcka dem. Men man ska ju inte imitera sånt töntigt beteende så jag lyckades låta bli.

När jag för en kvart sen kom hem från jobb helt slut i huvudet på grund av sömnbrist och fortfarande arg på efterfestgrannarna låg det ett litet paket innanför dörren. "Till Zorro från grannarna i lägenhet 210" stod det (observera att detta inte är desamma som jag påringde i natt, det hade varit hysteriskt roligt) . Så riktigt snälla grannar det finns ändå, kanske kan de ta ut varandra (plusminusnoll). Zorro fick fyra kattleksaker och blev så glad så han nästan åt upp den ena med en gång. Jag har blivit lite mindre negativt inställd till grannar. Nu ska jag baka kolakakor. Funderar på att lägga både i goda och onda grannarnas brevlådor...man kanske blir snäll av kakor?

Helga, som i O helga natt (=dagens låt) 

Kommentarer
Postat av: kollega

ååååh. sådana riktigt snälla grannar! det var särdeles gulligt gjort!

Postat av: Clara

Helgus du har väl inte glömt bort att göra såna där goda vitchokladtryfflar och grejer? Ta med kolakakor hit också!(Mamma har bränt hittills två pepparkaksdegar, vi har visserligen två kvar men med en brännprognos på 100% ser det inte precis lovande ut.. Jag och papi (tror jag, kan bli en annan konstellation) kommer och hämtar dig ikväll! Åh och se till att Zorro lekt sig trött med dom där leksakerna så han inte dampar i bilen.. Heh. Ses snart, Puss!

2007-12-23 @ 12:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback