another snowy day

Vi har idag fått tillökning i familjen i form av ett virvligt marsvin. Mycket sött. Alva har morrat argt på det ett tag, men det ska förhoppningsvis överleva ett tag trots katterna. Tror dock att marsvinet tröttnat på att jag hela tiden hänger över buren och upprepar  "hej hej marsvin, jag vill klappa dig", hon tittar uttråkat på mig och gömmer sig i sitt lilla hus. 

Denna dag har ägnats åt bloggtillfixning med kollega Ia. Samt bakispizzaätande. Pizzeria Shima som ligger mitt i kantorsområdet har oförtjänt dåligt rykte. De flesta vågar inte äta där på grund av någon löjlig vandringshistoria som involverar pizza med kroppsvätskor och annat skumt (den finns dock i lite olika versioner vilket ökar sannolikheten att det bara är ett påhitt). Jag trotsar såna där löjliga skrönor och äter sedvanlig söndagsbakispizza därifrån. De är alltid väldigt trevliga när vi kommer infnissande i vår mest skabbiga uppenbarelse och pizzorna smakar bra. Dock är det lite pinsamt när man varit där alltför många veckor på rad (nej, vi är inte där varje helg men ibland blir det mer frekvent..) och de nickar igenkännande. Jag tycker faktiskt att vi snart borde få vår alldeles egna pizza uppkallad efter oss, den skulle självfallet heta "en ynka pizza". Dock har vårt pizzahandlande sett ut på lite olika sätt. Hela det första året hade vi inte något telefonnummer att ringa utan gick alltid dit och väntade, försökte balansera på barstolarna medan vi fnissade åt allvarliga nyheter i dagens UNT som låg framme (ALLT är roligt dagen efter) och högt avhandlade gårdagens skvaller. Nu har vi kommit till stadiet då vi ringer innan, men det blir alltid problematiskt då vi inte har någon broschyr med vilka sorter de har så vi får alltid ta ett säkert kort som kebabpizza. Och idag gick vi vidare till tredje stadiet och fick med oss en meny, nästa gång ska jag minsann variera mig vad gäller mina pizzavanor. OBS. Jag äter inte bara pizza. Oftast äter jag nyttigare grejer. Fullkornspasta till exempel (man kan alltid säga "det är faktiskt fullkornspasta" om folk gnäller på att det man äter ser onyttigt ut..).  Slutsatsen av detta är i alla fall: Shima har goda pizzor, var inte rädd för att gå dit vad ni än hört för elaka rykten.

Idag lyssnar jag bara på låtar med artister på B. Winamp vägrar fungera och det blev så jobbigt att öppna alla i mediaplayer så jag kör på en B-dag. Det finns sjukt mycket bra artister på B har jag upptäckt.

Helga

Bad Cash Quartet - Amuse you
dåliga kontantkvartetten är ett mycket bra band som man inte hör mycket om nuförtiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback