en tisdagseftermiddag i ackis kulvertar..

idag har jag varit på ackis. jag hade mina KOL-patienter och råkade av någon obegåvad anledning vara en timme för tidig. kul. satte mig på en bänk vid entrén till ingång 40 och tuggade på en köttbullemacka. det kändes som fel plats att sitta och äta middag på, det är inte direkt en allmän entré utan man går bara där om man har ngt direkt ärende. typ ska upp till lung eller nåt. dom räknar nog inte med att folk faktiskt ska sitta där. på någon av de två ynka bänkarna. men detta hindrade inte mig från att parkera mig där på obestämd tid. dessutom orkade jag inte flytta mig. stor jobbighet.
en del kollade misstänksamt på mig och min köttbullemacka. eller så var de bara avundsjuka på att jag satt ensam och utmobbad på en bänk i en iskall entré nere på kulvertnivå och åt en seg macka. förmodligen det sistnämnda..

ackis kulvertar är verkligen sjukt omysiga. dessutom vet man aldrig när det kommer en truck farande bakom ett hörn. jag tror alltid att jag ska bli påkörd och trycker mig mot väggen om en truck av större modell kommer. truckförarna är dock så riktigt vana och jag har aldrig ens varit minsta tillstymmelse till nära att bli tillplattad under en truckliknande fordon. tack och lov. such an unheavenly way to die.
undrar om det blir sura när man slänger sig åt sidan på ett uppskrämt sätt? det är ju typ att tvivla på deras kapacitet som truckförare. de brukar faktiskt inte köra på omkringirrande studenter. tror jag.

nu ska jag gå och köpa godis på ICA väst och kolla på "cars". det är ju tydligen inget house ikväll. damn! det enda bra programmet jag kan se med studentstadens lousy kanalutbud, bestående av typ ettan, tvåan och fyran samt ngn ynka barnkanal jag kollar på ibland av ren desperation.
such a pity.

ia

låt: psapp - everybody wants to be a cat
denna cover samt några andra låtar finns på deras
myspace-sida.
alla ska lyssna!

Kommentarer
Postat av: Helga

En sån riktigt god utläggning om ackis kulvertar och truckar..jag vill också ha godis! nöjer mig med att snatta naturgodis från Camilla..jag är så ond.

2007-01-30 @ 21:47:38
Postat av: ems

kulvertarna på karolinska e inte de minsta mysigare kan tilläggas, men man vänjer sig...

2007-01-31 @ 12:59:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback