nyårslöften

här är mina nyårslöften. några av dom iaf. mitt minne är uselt. det är egentligen töntigt med nyårslöften. å man håller dom aldrig. eller iaf nästan aldrig.. att jag lyckades uppfylla relativt många från förra nyåret var mer en lycklig slump än noggrann planering.

  • bara vara cynisk/elak ibland (vad som betecknas som elakt är en tolkningsfråga. jag är faktikt väldigt snäll av mig men ibland måste man få unna sig några cyniska kommentarer. oftast till puckade killar..)
  • köpa fler skivor. det ger en inre tillfredsställelse att få hem en ny skiva. det är dessutom av ngn konstig aneldning roligare att lyssna på skiva än att lyssna på datorn. dock betydligt dyrare. finns alltid en hake!
  • få ett jobb som leg. sjukgymnast. hmm.. ska bara få min legitimation.. nångång.
  • fortsätta skriva ynka blogginlägg. det är roligt.
  • köpa ett par acnejeans alternativt komma i mina gamla. världens bästa jeans!
  • vidga mina vyer. hm. kommer inte ihåg om jag lovade det men jag gör det nu! i promise to vidg my views!
  • åka på fler roliga små resor. en del i vy-vidgandet.
  • äta lördagsgodis. om jag fixade det som miniliten så borde jag väl fixa det nu. tandläkarbesök lär vara dyra.
det var det. några till tror jag bestämt att jag har, men som sagt: minnet..
jag lovar inte att äta nyttigt, att träna fyra gånger i veckan och sånt. vem sjutton kan hålla sådana löften? iofs så BORDE jag träna. kroppen är gjord för att röra på sig. dock går jag i princip överallt vilket jag tycker räcker rätt bra. hade jag rökt hade jag dock lovat att sluta. det är puckat att röka dagligen. och dyrt.

nu ska jag ta en dusch och sedan fundera över hur jag ska spendera resten av dagen. en promenad ska det iaf bli.

bye for now.

ia

låt: boo hewerdine - the girl who fell in love with the moon
jag kan även lova att inte bli kär i månen även detta år..

PS. fellow bloggare kom med några tillägg som jag glömt att nämna. nämligen:

  • hitta ngn av rätt typ. vilken nu det är?
  • laga mer varierad kost. det är ju faktiskt inte så svårt att testa nya matgrejer.
  • ha fler filmkvällar med filmer som faktiskt är bra. inte ICA västs ynka utbud. orson welles citizen kane står näst på tur.
DS.

Kommentarer
Postat av: Helga

Såna riktigt goda löften! du lovade även att hitta någon av rätt typ (hihi), laga mer varierad kost och arrangera kreddiga filmkvällar i floggan.

2007-01-02 @ 12:04:02
Postat av: ia

just ja! perfekt! ska lägga till det åxå!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback