rock is the new black

Eller kanske snarare: rock är det nya indie. Det visar sig att inte bara ÖG utan även Norrlands nation startar upp en rockklubb. Tydligen är det fler än vissa av mina vänner som anser att rock verkar ha glömts bort här i Uppsala, bland alla indie- och hiphopklubbar samt den sedvanlig schlager/svenska klassiker-blandningen som ett dansgolv på nästan varje nog har äran att få spela. Min åsikt är att rock är helt okej, så länge det inte är alltför hårt och så länge de inte byter ut popklubbar mot rockklubbar utan kör båda delarna (hiphop, r'n'b och schlager får dock gärna bytas ut, men det är bara min ganska betydelselösa åsikt).


Japp, nu i helgen är det bara att välja:  Amplified på ÖG på fredag eller LOUD på Norrlands på lördag. Eller också väljer man inte alls utan går på båda två.

Helga

Arctic Monkeys - I bet you look good on the dancefloor
okej då, det är väl sånt som kallas indierock..men ändå..rock


Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh.. Jag drömde en sådan hemsk mardröm inatt. Jag drömde att du var jätte sjuk! Det var jätte hemskt! Men du är väl frisk o kry? Massa med kramar till dig från mig!

2007-01-26 @ 07:56:47
Postat av: Helga

Jaa, jag är frisk som en nötkärna! Usch vad läskigt med såna där drömmar. Jag drömde också värsta mardrömmen i natt, om någon som skulle ta gift och jag försökte hindra personen men han tog i alla fall och sen trodde jag han skulle dö..

2007-01-26 @ 09:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback