bröllopsbloggning!

i lördags var jag på bröllop. det var inte jag som gifte mig. det var min tremänning/syssling/nästkusin/younameit och hennes long time pojkvän som äntligen tog itu med detta, efter några års tjat från min och brorsans sida. jag har inte varit på bröllop sedan jag var typ nio och var brudnäbb när min storebror gifte sig. när man är nio uppskattar man inte riktigt bröllop efter förtjänst tror jag.. det gjorde jag nu. oromantiska jag blev en smula rörd. jag ska också gifta mig tror jag bestämt. någon gång. inom en icke-snar framtid.

det började med ceremoni i en park. i regnet. men lite regn hindrar inte! då är det bara att plocka fram paraplyerna..


här är fina brudparet. och prästen. och paraplyet. och brudgummens mormors knän. jag tycker det är lite coolt med en icke-vit brudklänning.

efter ceremonin begav vi oss till själva festlokalen. den var.. vit. där fick vi mat. massa mat. maten var sjukt god! och efterrätten med! och drinkbordet var mkt trevligt! dock var jag för upptagen med att studsa runt på dansgolvet för att hinna dricka, så det blev bara en ynkans liten rom&cola. men ett myntablad i som brorsan stoppade i under ett obevakat ögonblick (ok, erkänner. det var i vanlig ordning jag som började kriget genom att stoppa saker i hans drink..)


fint uppställda med den vita festlokalen som.. vit bakgrund. jag, kusin tina och bror tomas. och kusins pojkvänssambo hans i bakgrunden. han såg till så att ingen smet från fotograferingen.


tårta! och jag orkade bara få i mig EN bit. klent..


jag och kusin studsar runt på dansgolvet. vi var nästan ensamma in the very beginning men efter en timmes omkringskuttande insåg fler och fler att det är kul med lite dans. några skymtar i bakgrunden..


kusinerna blir tagna på bar gärning med alkohol i tassarna.

nu orkar jag inte resumera ngt mer. men jag kan upplysa om att jag dansade hela två danser (ok, en och en halv åtminstone) styrdans utan att rampa danskavaljeren på fötterna en endaste gång!

ia

låt: the smiths - the queen is dead
dammade av min gamla "the queen is dead"-skiva. det var trevligt.

Kommentarer
Postat av: Helga

Såna riktigt fina bröllopsbilder, särskilt den sista (haha). Nu ska jag äta frukost...sköööönt med sovmorgon. Kram och puss!

2007-07-04 @ 10:59:02
Postat av: Syster Dyster

Vad fina de är! Orkade bar en bit tårta? Lämnade plats till alkoholen? hm.. detta tål att tänkas på.
Jag bakade en mumsig kladdkaka igår som nu är aldeles slut, inte en bit där inte.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback