här är ditt liv

Jag börjar komma in i någon slags jobbrutin. Även fast den här veckan går segt så känns det nu helt normalt att vakna mellan halv och kvart i sju, jobba åtta timmar, åka hem och släppa ut Zorro och somna lagom tidigt. Men som vanligt får jag alltid någon slags panikkänsla när jag håller på att vänja mig vid heltidsjobb, liksom: hur orkar folk egentligen? Om man vill ha tid att tvätta, städa, laga mat, träffa vänner, träna (eh, nej, inte på sommaren..), titta på tv, datorhänga, läsa böcker, klappa katten så måste man ju liksom ha någon slags struktur på allt, och planera. Och jag har bara mig själv att tänka på, hur orkar man om man har familj och barn? Eller som ensamstående fyrbarnsmamma? Studentlivet är så sjukt lyxigt egentligen. En shoppingrunda på stan en onsdagsförmiddag, utgång på en torsdag, sovmorgon till elva mitt i veckan. Ändå är det en helt annan känsla att komma hem från en arbetsdag än en skoldag, man ÄR ledig på riktigt.


Idag:

  • Har jag insett att man blir sjukt handlingsbenägen av att gå och handla åt andra, särskilt när man går förbi kak-och godishyllorna. Mycket logiskt, men farligt.
  • Fick jag ett plötsligt anfall av någon slags paranoid schizofreni (kanske har blivit smittad på jobbet) och fick för mig att någon bytt ut champinjonerna mot vit flugsvamp..men jag åt dem ändå. Jag kanske inte är så störd. Eller så är jag bara korkad och kommer att dö för att jag inte litar på min magkänsla.
  • Blev jag återigen helt förvånad när en teknisk grej jag försökte fixa faktiskt fungerade på första försöket, jag börjar tro att jag faktiskt underskattar min egen förmåga ibland...
  • Har jag mer och mer förstått att det här med ansiktsbok (eller facebook som folk visst envisas med att säga) är sjukt stort och värsta popularitetsmåttet (funkar typ som sociogram)
  • Har jag fikat och snackat skit med Sofia som var här för att spana in min lägenhet (det tar ungefär 7 sekunder att gå husesyn, mycket tidseffektivt...)

Nu sitter jag och hetsäter naturgodis. Den här veckan är seg, men relativt snart är det fredag och då ska jag till Gräsö och steka mig i solen alternativt sitta och trycka i en husvagn med regnet smattrande mot taket..ja ja, det blir nog trevligt i vilket fall som helst...


gott gott gott...


Helga


Aerospace - Tenderness is the plight of the weakerthan
mycket bra låt, påminner om någon annan men jag kan inte komma på vilken det är...finns i vilket fall som helst på labradors sommarblandning..

ps. jag bildgooglade på "naturgodis" och fick upp tre bilder från vår ynka blogg...skumt..skriver jag så mycket om naturgodis att det kommer upp en bild på mig själv när jag söker på det??


Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är skönt med rutiner... Sen ibland när det händer nåt ovanligt så blir det extra spännande!

2007-07-26 @ 07:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback